خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مالیات و دارایی البرز در نشست خبری مطرح کرد;

عوارض پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال ١۴٠٣ نسبت به سال قبل دو برابر شد/در ۴ ماه سال جاری ٨٠ هزار میلیارد ریال مالیات وصول شد.

عوارض پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال ١۴٠٣ نسبت به سال قبل دو برابر شد/در ۴ ماه سال جاری ٨٠ هزار میلیارد ریال مالیات وصول شد.
کد خبر : ۱۵۱۹۷۸۳

مدیر کل امور مالیاتی استان البرز گفت: در راستای اجرای پروژه‌های عمران شهری و رضایت شهروندان در چهار ماه سال جاری، مبلغ ٢٢ هزار و ۶۵٠ میلیارد ریال از عوارض دریافتی البرز به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استان واریز شد که با توجه به مبلغ ١١ هزار میلیارد ریال واریزی سال گذشته، این مبلغ دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، رضا برهانی نیا در نشست خبری اظهار کرد: اهمیت مالیات به قدری مهم است که می‌توان انتظار داشت در آینده بجای فروش نفت، درآمد مالیاتی، بتواند بودجه جاری و عمرانی دولت را تحت پوشش خود درآورد لذا این وظیفه به تنهایی صورت نمی‌گیرد مگر با همیاری رسانه‌ها و کمک تمام بخش‌های سیاسی_افتصادی کشور این مهم محقق خواهد شد.

این مدیر البرزی با عنوان اینکه وظیفه اداره کل مالیات و دارایی استان از سنوات گذشته سنگین است، گفت: در چهار ماهه سال ١۴٠٣ پیش بینی وصول مالیات مبلغ ١٠٠هزار میلیارد ریال بود اما درصد تحقق وصول، ٨٠ هزار میلیارد ریال شد.

برهانی نیا افزود: با توجه به طرح‌های معوقه احتمال می‌رود تا پایان شهریور ماه سال جاری، درآمد صد در صد شش ماه ابتدای سال محقق شود و این رقم به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برسد.

این مدیر استانی به عوارض دریافتی اشاره کرد و تصریح کرد: در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی و رضایت شهروندان در چهار ماه سال جاری، مبلغ ٢٢ هزار و ۶۵٠ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شد  که با توجه به مبلغ ١١ هزار میلیارد ریال واریزی سال گذشته، این مبلغ دو برابر شده است.

وی گفت: اتفاقی که در سال جاری رقم خورد این بود که در استان‌ها یکسری طرح از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور مشخص و مقرر شد کسانی که مالیات تبصره ١٠٠ پرداخت می‌کنند می‌توانند از بین طرح‌های معرفی شده انتخاب کنند که در همان طرح هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح های ارایه شده ١٢ هزار و ٨٣٣ نفر مشارکت کردند، افزود: در البرز نیز ١۵ طرح معرفی شد که بین ۴٠ تا صد درصد تامین اعتبار شده است. این طرح که معمولا در مناطق کم برخوردار. است به تشویق مردم در پرداخت مالیات و مشارکت در طرح‌های اجرایی در سال‌های آتی کمک می‌کند.

مدیرکل مالیات و دارایی البرز در ارتباط با اظهارنامه های مالیاتی سال جاری گفت: در بخش تبصره  ١١٣ هزار و ٩٧۵ مورد، در بخش اظهارنامه اشخاص حقیقی، فارغ از بخش تبصره، تعداد  ٣٣ هزار و ۴٠٨ مورد و در بخش اظهارنامه اشخاص حقوقی، تعداد ١٠ هزار ٣٨۵ مورد و در بخش مستقلات نیز به تعداد ٢٠هزار و ۴۵٨ مورد اظهارنامه دریافت شد.

وی گفت: در بحث عوارض سال گذشته لغایت تیرماه ١۴٠٢ مبلغ ١٠هزار و ١٣٠ میلبارد ریال و در سال جاری ٢٠هزار و ٢۶۵ میلیارد ریال عوارض دریافت شد.

وی برای جلوگیری از فرار مالیاتی، گفت: بجز بازرسی میدانی، رصد کارت بانکی و راستی آزمایی، سامانه سوت زنی نیز با شماره ١۵٢۶ برای دریافت گزارش مردمی در سطح کشور اعلام شده و موارد بعد از اطمینان از صحت و سقم فرار مالیاتی با حکم قضایی پیگیری می شود و اگر تایید شود، پرونده سازی می‌شود.

وی گفت: از ۹۰۰ پرونده فرار مالیاتی استان البرز تنها ۳۰ پرونده آنها باقی مانده که تعیین تکلیف خواهند شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز