خبرگزاری کار ایران

اجرای ۲۷ طرح عمرانی در روستاهای شهرستان تکاب در آذربایجان غربی

اجرای ۲۷ طرح عمرانی در روستاهای شهرستان تکاب در آذربایجان غربی
کد خبر : ۱۵۱۳۶۵۰

فرماندار شهرستان تکاب از اجرای ۲۷طرح عمرانی در ۲۳روستای بخش تخت سلیمان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل حیدری آزاد در بازدید از اجرای طرح آسفالت روستای حسن آباد بخش تخت سلیمان گفت: ۱۰ هزار مترمربع از خیابان ها و معابر اصلی روستای حسن آباد در بخش تخت سلیمان در حال تسطیح و زیرسازی است و تا یک هفته آینده عملیات آسفالت آن آغاز خواهد شد.

حیدری افزود : برای زیرسازی و آسفالت یک کیلومتر از معابر داخل روستای حسن آباد ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان تخصیص یافته که هزینه می شود.

وی ادامه داد: عملیات زیرسازی و آماده سازی معابر روستای حسن آباد با مشارکت بخشداری تخت سلیمان و دهیاری روستا اجرا شده و آسفالت آن نیز با پیگیری فرمانداری جهت تامین قیر یارانه ای توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روزهای آتی انجام خواهد شد.

وی افزود: در چند هفته گذشته با پیگیری هایی که انجام دادیم طرح آسفالت معابر داخل ۳ روستای بخش تخت سلیمان به پایان رسید.

فرماندار تکاب با بیان اینکه، روستای حسن آباد هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت دارد گفت:هم اینک ۲۷ طرح عمرانی از جمله آسفالت معابر و طرح های هادی با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در ۲۳ روستای بخش تخت سلیمان درحال اجرا است که تا هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.

حیدری در ادامه با بیان اینکه هنوز در سال مالی ۱۴۰۲ هستیم و پروژه های فعلی مصوبات و اعتبارات سال گذشته بوده  که با پیگیری های مستمر اعتبار آنها جذب شده گفت: برای سال ۱۴۰۳ نیز مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه پروژه های عمرانی در کمیته برنامه ریزی فرمانداری تصویب و بین دستگاههای اجرایی شهرستان جهت تکمیل پروژه های عمرانی و یا انجام پروژه های جدیدی که در سال گذشته مجوز ماده ۲۳ انها را اخذ نمودیم و ردیف بودجه ثبت کردیم توزیع شد.

حیدری آزاد  در ادامه بازدید از روند اجرای طرح هادی و آسفالت روستای حسن آباد بخش تخت سلیمان افزود: برابر قانون امکان ایجاد پروژه جدید عمرانی را نداریم مگر آنکه در سالهای گذشته مجوز ماده ۲۳ پروژه ها اخذ شده و دارای ردیف بودجه شده  باشند که الحمدلله در این زمینه نیز مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال نیز از اعتبارات در اختیار حجت الاسلام میرزایی، نماینده محترم مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی بوده که آنهم با توجه به قوانین و مقررات و جلب نظر ایشان در  اعتبارات سال ۱۴۰۳ شهرستان و در کمیته برنامه ریزی شهرستان بین برخی پروژه های عمرانی و فرهنگی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده اند توزیع شد.

فرماندار تکاب اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که در سال مالی ۱۴۰۳ که از مهرماه آغاز خواهد شد، اعتبارات ۱۵۰ میلیارد تومانی کمیته برنامه ریزی شهرستان و اعتبارات ۱۴ میلیارد تومانی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، بصورت ۱۰۰ درصدی جذب شهرستان گردیده و پروژه های نیمه تمامی که در دست اجرا داریم نیز به اتمام و مرحله بهره برداری برسند.

حیدری آزاد یادآور شد: البته اعتبار بسیار مناسبی نیز در خصوص تکمیل پروژه های راههای اصلی و حادثه خیز تکاب  براساس مصوبات گذشته و قانون بودجه مصوب که خرداد ماه امسال ابلاغ شده است، از منابع ملی، جهت ادامه پروژه ها، ابلاغ شده و تلاش خواهیم کرد این اعتبارات نیز جهت تکمیل پروژه راه های اصلی به صورت صدرصدی جذب شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز