خبرگزاری کار ایران

«مسجد جامع عباسی» با خطر جدی روبرو است

«مسجد جامع عباسی» با خطر جدی روبرو است
کد خبر : ۱۵۱۲۲۱۸

سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: پایه‌های مسجد جامع عباسی به سبب فرسودگی سامانه فاضلاب در حال نشست است و اگر به این موضوع رسیدگی نشود، آسیب بیشتری متوجه این اثر تاریخی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، شهرام امیری افزود: هرچقدر گنبد مسجد جامع عباسی را مرمت کنیم اما به پایه‌های آن که دچار فرسودگی، نم و رطوبت شده است، نپردازیم، عملا کار بیهوده‌ای است.

وی تصریح کرد: این نشست بر اثر نم و رطوبت، جدایِ از بحث فرونشست است و بواسطه فرسودگی سیستم فاضلاب پایه های مسجد را درگیر کرده است.

سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: یکی از مشکلات بزرگ مسجد جامع عباسی، نم و رطوبت است و به همین دلیل با اداره کل آب و فاضلاب وارد مذاکره شده ایم تا سیستم فاضلاب مسجد بررسی شود.

وی با بیان اینکه بخشی از نم و رطوبت مسجد به دلیل فرسوده بودن سیستم فاضلاب پیرامون مسجد است، افزود: پیرامون مسجد، محلات مسکونی و بازار بزرگ اصفهان واقع شده است و سیستم فاضلاب آنها به هم متصل است.

وی تاکید کرد: حساسیت ها و نگرانی‌های ما نسبت به سیستم فاضلاب پیرامون مسجد جامع عباسی از مسجد «جامع عتیق» هم فراتر است چرا که بخش قابل توجهی از شمار بیش از یک هزار فروشگاه میدان امام(ره)، اطراف مسجد قرار دارند.

امیری گفت: پرداختن به سیستم فاضلاب این بنای تاریخی یکی از مهم ترین مواردی است که از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در حال پیگیری است.

به گفته امیری نم و رطوبت موجود در شبستان‌ شرقی بدلیل سرویس‌های بهداشتی جبهه شمال شرقی است.

وی در این رابطه افزود: در راستای حل این مشکل، قصد داریم بخشی از سرویس‌های بهداشتی شمال شرق مسجد را از مدار خارج کنیم و به همین دلیل عملیات ساخت یک سرویس بهداشتی جدید در جانب شمال غرب و خارج از جدار مسجد با همکاری شهرداری، انجام و ۲ هفته پیش تکمیل شد تا با راه اندازی آن‌ها سرویس های بهداشتی شمال شرق از مدار خارج شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز