خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان:

ظرفیت خوبی جهت مهارت افزایی جوانان جویای کار و حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان وجود دارد

ظرفیت خوبی جهت مهارت افزایی جوانان جویای کار و حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان وجود دارد
کد خبر : ۱۵۱۰۴۹۰

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: ظرفیت و زیر ساخت های خوبی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان جهت مهارت افزایی جوانان جویای کار و حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید فرهاد ناصری نیا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته ملی مهارت، نقش آموزهای مهارتی را در توسعه اشتغال موثر عنوان کرد و اظهار داشت : پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای در گروی سرمایه های انسانی صاحب مهارت بوده و اگر آموزش را مترادف با سرمایه گذاری در نیروی انسانی در نظر داشته باشیم می توان ارتباط مستقیم و مثبت میان توسعه اقتصادی و به کارگیری مهارت و تخصص نیروی انسانی را به عنوان یکی از مهمترین عوامل تولید و ایجاد اشتغال تایید کرد.

وی افزود: آموزش های فنی و حرفه‌ای می‌تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده کند یا توانایی وی را در انجام آن افزایش دهد بنابراین این آموزش‌ها کسب مهارت‌ها را در راستای تکنولوژی و علوم وابسته به همراه دانش‌های خاص مربوط به شغل و در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارائه می دهد.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است حتی کسانی که در مراکز کاریابی ثبت‌نام می‌کنند با توجه به استعدادسنجی که صورت می‌گیرد نیاز به آموزشهای مهارتی دارند و در این راستا با تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بسته شده این کارجویان به مراکز فنی و حرفه ای معرفی ، تا آموزش های مهارتی لازم را ببینند.

ناصری نیا بر ارتقاء سطح مهارت بیکاران در لرستان تاکید کرد و ادامه داد: حرکت به سمت آموزش های تخصصی از موضوعاتی است که باید در استان مورد توجه قرار گیرد زیرا در گذشته آموزش هایی داده می شد که متناسب با نیاز بازار کار و بنگاه های اقتصادی استان نبود.

وی اظهار داشت:  با توجه به بررسی های بعمل آمده ضعف مهارتی کارجویان یکی از مشکلات اصلی اشتغال در لرستان بوده که یکی از دلایل این امر، نبود ارتباط منطقی و هدفمند میان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های استان با ظرفیت‌های موجود است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان به ظرفیت های خوب آموزش مهارتی در اداره کل فنی و حرفه ای لرستان اشاره کرد و افزود: این اداره کل با برنامه ریزی های صورت گرفته و شناسایی بازار کار و تعامل و هماهنگی با دانشگاه های و واحدهای اقتصادی اقدام به آموزش های مهارتی لازم برای کارجویان و حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی کرده که این امر می تواند در توسعه اشتغال نقش مهمی داشته باشد.

وی در پایان گفت: هفته ملی مهارت ، فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ کار و تلاش  و فرصتی است تا جایگاه مهارت را در نگاه خانواده ها، جوانان، مسئولان، شرکای اجتماعی، نهاد های مردمی و غیره تعالی بخشیده و بستر مناسب را برای توسعه آموزش های مهارتی در سطح جامعه فراهم آوریم. هفته مهارت کار و آشنایی جوانان و افراد جویای کار با مشاغل مختلف و مهارتی در جامعه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز