خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

حدود ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان از طریق فاضلاب آبیاری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۴۵۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طبق برآوردهای ما و اقدامات صورت گرفته، حدود ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان از طریق فاضلاب آبیاری می شود.

به گزارش ایلنا، بهرام دلفان روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه در اولین نشست کارگروه بحران و پدافند زیستی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بهداشت را خط مقدم سلامت مردم دانست و اظهار داشت: طبق برآوردهای ما و اقدامات صورت‌ گرفته، حدود ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان از طریق فاضلاب آبیاری می‌شود که این کار می‌تواند سلامت مردم را تهدید کند.

وی افزود: وظیفه دانشگاه علوم پزشکی لرستان نظارت است که با همکاری محیط‌زیست باید مخاطرات زیست‌محیطی استان را رصد کنند و جهاد کشاورزی هم وظیفه دارد که متخلفین را به مراجع ذی‌صلاح معرفی کند تا از آبیاری مزارع از طریق فاضلاب، جلوگیری شود، زیرا هدف تولید محصولات کشاورزی سالم است تا سلامت مردم تضمین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: علاوه بر مشکلات میکروبی، وجود پسماندها، آلوده‌شدن آب‌وخاک توسط سموم و وجود فلزات سنگین در محصولات کشاورزی، از جمله گوجه فرهنگی، هویج و دیگر محصولات کشاورزی، جز مخاطراتی هستند که سلامت مردم را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز