خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

جامعه با مسائل روزمره و گره‌های قدیمی و کهنه مواجه است

جامعه با مسائل روزمره و گره‌های قدیمی و کهنه مواجه است
کد خبر : ۱۴۱۱۵۸۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان: تعدد آمار سبب ایجاد سردرگمی در تصمیم‌گیری‌ها می‌شود

استاندار مرکزی با بیان اینکه جامعه به طور جدی با مسائل روزمره و گره‌های قدیمی و کهنه مواجه است، گفت: متأسفانه با یکسری مسائل کهنه و یک عقب‌افتادگی‌ قدیمی مواجه هستیم و برخی موضوعات در زمان خود، به موقع تعیین تکلیف و حل و فصل نشده است.

به گزارش ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در مراسم بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی با تبریک روز ملی آمار، افزود: مسائل روزمره و گره‌های قدیمی نباید مانع از کاربست نگاه علمی و دقیق در تشخیص، اولویت‌بندی و سازماندهی نظام مسائل و اتخاذ و کاربست راه‌حل‌های علمی استان مرکزی شود.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی زیر بار مشکلات، کمبودهای اعتبار، نیروی انسانی و زمان برای حل مسائل مختلف هستند. این کمبودها گاهی مدیران را به سمت و سوی کاربست راه‌حل‌های فوری و غیرعلمی سوق می‌دهد که ممکن است به واسطه آنها سلسله مسائل دیگری خلق شود و نظام مسائل را مجدد به هم بزند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: برای اینکه بتوان مسائل عدیده پیرامون را به شیوه درست و صحیح حل و فصل کرد، باید روش علمی‌های صحیح و دقیق به کار گرفته شود. در این راستا باید سیاست‌های تشویقی برای مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی اعمال شود.

مخلص‌الائمه با تأکید بر اینکه حل مشکلات جامعه نیازمند پیاده‌سازی راه‌حل‌های درست و کاربست روش‌های صحیح، دقیق و علمی است، تصریح کرد: نگاه برنامه‌ریزی در کشور و استان مرکزی ارتقا یافته و افزایش چشمگیری داشته که این موضوع جای تقدیر دارد.

وی به وجود مشکلات در حوزه‌های مختلف در سطح کشور و جامعه اشاره کرده و بیان داشت: در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی مسائل و مشکلاتی وجود دارد. در این راستا باید با برنامه‌ریزی‌های پویا و فعالانه به نقاط مطلوب دست پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: تعدد آمار سبب ایجاد سردرگمی در تصمیم‌گیری‌ها می‌شود. در این راستا و جلوگیری از این موضوع، شعار سال جاری در حوزه آمار و برنامه‌ریزی کشور، «حکمرانی داده‌محور» مد نظر قرار گرفته تا داده‌ها ساماندهی شوند.

نوربخش عسکری افزود: یکی از محورهای کاری مهمی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیگیری می‌کند، زیرساخت داده‌های مکانی است. در 23 دستگاه بیش از 450 سرویس اطلاعاتی مکانی را در استان بارگذاری کرده‌اند و مکان‌یابی 681 پروژه عمرانی با اعتبار استانی و 97 پروژه عمرانی با اعتبار ملی نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: حدود 23 طرح آماری توسط این سازمان در دست اجرا است که در طول سال انجام می‌شود. همچنین بروزرسانی نقشه‌ها و بهنگام‌سازی فایل‌های جغرافیایی از دیگر اقداماتی است که در حوزه آمار و برنامه‌ریزی با جدیت پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار داشت: آمار در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نقشه راهی برای توسعه کشور محسوب می‌شود. در این راستا نیاز است جامعه با اهمیت آمار و برنامه‌ریزی بیش از پیش آشنا شود.

در پایان این مراسم از فعالان بخش آمار و برنامه‌ریزی استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز