خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبر داد؛

کاهش 45 درصدی پرونده‌های مرتبط با سلاح گرم در قزوین

کاهش 45 درصدی پرونده‌های مرتبط با سلاح گرم در قزوین
کد خبر : ۱۳۹۶۹۳۶

سال گذشته سه قزوینی با اسلحه به قتل رسیدند

رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش 45 درصدی پرونده‌های مرتبط با سلاح گرم در 6 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر فروش اسلحه در فضای مجازی افزایش پیدا کرده و علاوه بر ورود دستگاه‌های مسئول در برخورد با این معضل در حوزه پیشگیری و آگاه‌سازی نیز باید با بهره‌مندی از رسانه‌ها اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: در سال جاری با اقدامات اطلاعاتی 3 نفر در زمینه تولید و فروش اسلحه در استان شناسایی شده و تعدادی سلاح نیز از آن‌ها کشف و برای متهمان پرونده کیفری تشکیل شده که البته این افراد به صورت شبکه‌ای، سازمان یافته یا باندی فعالیت نداشته و صرفا به منظور موضوعات اقتصادی در این زمینه فعال بوده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 31 فقره پرونده در زمینه حمل، نگهدای و خرید و فروش سلاح گرم وارد دستگاه قضایی شده و در 6 ماه سال جاری این رقم به 6 فقره رسیده است؛ این میزان در شش ماه ابتدایی سال گذشته 11 مورد بود.

مقام ارشد قضایی استان قزوین با اشاره به تعداد پرونده‌های سلاح‌کشی و ایجاد رعب و وحشت با سلاح گرم در استان گفت: در سال گذشته 19 پرونده در این زمینه تشکیل شده و از ابتدای سال جاری تا کنون نیز 8 فقره وارد دستگاه قضایی شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با 9 فقره 11 درصد کاهش داشته است.

شعبانی با بیان اینکه متاسفانه در یک سال گذشته 3 نفر بر اثر استفاده از سلاح گرم در استان قزوین به قتل رسیده‌اند، گفت: در سال گذشته 5 مورد سرقت مسلحانه در استان داشتیم که در سال جاری به یک مورد کاهش یافته است.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در سال گذشته 450 قبضه سلاح گرم در استان کشف شده که شامل 303 قبضه سلاح شکاری، 20 قبضه جنگی، 6 قبضه بادی و سایر موارد بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 635 مورد و از ابتدای سال جاری 129 عدد سلاح سرد در استان کشف شده است، افزود: در سال جاری تعداد 95 فقره پرونده در زمینه حمل و بکارگیری سلاح سرد در استان تشکیل شده است.

مقام ارشد قضایی استان قزوین افزود: اغلب درگیری‌هایی که با سلاح سرد صورت می‌گیرد به صورت لحظه‌ای و هیجانی بوده و به دلیل حمل سلاح سرد منجر به خسارت‌های جانی در درگیری‌ها می‌شود.

شعبانی با هشدار به برهم زنندگان امنیت جامعه گفت: طبق قانون حتی حمل سلاح سرد نیز دارای حبس بوده و در صورت مشاهده و کشف سلاح سرد به صورت قاطع با مجرم برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز