خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تربت حیدریه مطرح کرد؛

درآمد کنونی شهرداری تربت حیدریه پاسخگوی نیازها نیست/ باید جلوی فروش پساب به واحدهای صنعتی خارج از شهر گرفته شود

درآمد کنونی شهرداری تربت حیدریه پاسخگوی نیازها نیست/ باید جلوی فروش پساب به واحدهای صنعتی خارج از شهر گرفته شود
کد خبر : ۱۳۴۰۵۶۳

رئیس شورای شهر تربت حیدریه گفت: درآمد کنونی شهرداری و اعتبارات ناکافی پاسخگوی رفع نیازهای شهر نیست.

به گزارش ایلنا از مشهد، اردشیر ریاحی در نشستی با برخی فعالان شهری در حوزه‌های مختلف گردشگری، رسانه، فرهنگ و هنر تربت حیدریه افزود: انباشت معضلات شهری از ادوار گذشته تاکنون نظیر ترافیک، آسفالت خراب خیابان‌ها و معابر، کمبود فضای سبز، کندی طرح‌های عمران، مبلمان نامناسب شهری و نظایر آن باعث شده است شهرداری با حجم زیادی از مشکلات و در عین حال انتظارات مردم دچار چالش جدی شود.

وی اضافه کرد: از دیگر سو، گران شدن مصالح و خدمات باعث افزایش هزینه تمام شده طرح های عمرانی شده است مثلا خرید یک تریلر قیر حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد و فقط نیاز یک کوچه را تامین می کند در حالیکه بسیاری از خیابانهای اصلی تربت حیدریه نیز آسفالت مناسبی ندارند.

وی با بیان اینکه تربت حیدریه بعد از مشهد بزرگترین بافت شهری استان خراسان رضوی را دارد، گفت: درآمد کنونی شهرداری و اعتبارات ناکافی پاسخگوی رفع نیازهای شهر نیست و جا دارد مسوولان بالادستی و دستگاههای ذیربط مدیران شهری تربت حیدریه را در رفع نیازهای برحق و روزمره مردم یاری دهند.

رئیس شورای شهر تربت حیدریه بدون اشاره به ارقام درآمدی و هزینه ای شهرداری؛ افزود: با وجود مشکلات اینچنینی شهرداری در تعامل با مسوولان شهری و محلی و بهره مندی از تشریک مساعی شهروندان رویکرد تحول آفرینی دارد و عملکرد یک سال اخیر رضایت نسبی مردم را ایجاد کرده است.

ریاحی به طرح فاضلاب شهری تربت حیدریه نیز اشاره کرد و گفت: فروش پساب به واحدهای صنعتی خارج از بافت شهر کاری غیر اصولی است که باید جلو آن گرفته شود زیرا رطوبت خاک بافت شهری را کاهش داده و به محیط زیست و فضای سبز لطمه می زند.

وی اظهار کرد: از دیگر سو استحصال منابع آبی دشت تربت حیدریه به قدری زیاد شده است که بخش کشاورزی شهرستان را هم دچار چالش و کمبود کرده است و در چنین شرایطی باید از حداقل های موجود بهترین استفاده را برد لذا انتظار می رود آب تصفیه شده فاضلاب در بافت شهری استفاده شود.

رئیس شورای شهر تربت حیدریه با یادآوری اینکه باید از کمبودها و مشکلات هم ظرفیت سازی کنیم ، گفت: اکنون رویکرد مدیران شهری تربت حیدریه کمک به سایر دستگاهها و مسوولان محلی با هدف تغییر آهنگ ریل اقتصادی شهرستان از کشاورزی به گردشگری است.

ریاحی ابراز کرد: ارزش اقتصادی و درآمدی کشاورزی تربت حیدریه به دلیل محدودیت منابع آبی گام به گام در حال پایین آمدن است اما بخش گردشگری شهرستان به دلیل ظرفیت های بی بدیلش می تواند این زیان را جبران کند بر این اساس مدیران شهری همگام با مسوولان دستگاههای اجرایی شهرستان برای ظرفیت سازی هر چه بیشتر بخش گردشگری آماده و پای کار هستند.

وی نقش شهرداری و شورای شهر در تعامل با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را برای تقویت هر چه بیشتر این بخش حائز اهمیت ویژه برشمرد.

رئیس شورای شهر تربت حیدریه گفت: مشکلات شهری و نیازمندیهای مردم جز با تشریک مساعی و تعامل همه بخشها برطرف نمی شود و برای حل معضل ترافیک تربت حیدریه از دیدگاه های کارشناسی فارغ از نظرات شورای ترافیک نیز استقبال می کنیم.

ریاحی با تصریح بر اینکه فرهنگ سازی در خصوص همکاریهای شهری و تعاملات مردمی نیاز امروز تربت حیدریه است، افزود: اکنون ترافیک از چالش های اصلی شهر است و مادامیکه نتوان آن را حل کرد نمی توان از تمدن و بالندگی شهری سخنی به میان آورد.

وی با پذیرش برخی انتقادات نسبت به حذف میدان "باغ سلطانی" تربت حیدریه به عنوان یکی از سرمایه های فرهنگی و اجتماعی شهر گفت: تبدیل این میدان به چهارراه با نظر کارشناسی شورای ترافیک صورت گرفت و البته چاره دیگری هم نداشت و اساسا وضعیت کالبدی تمام شهرها همواره در حال تغییر است بنابراین برخی مسائل هر چند تلخ را اجتناب ناپذیر می کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز