خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

اطلس مخاطرات بلایای طبیعی قزوین تهیه می‌شود

اطلس مخاطرات بلایای طبیعی قزوین تهیه می‌شود
کد خبر : ۱۲۷۱۸۳۱

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: تقویت پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران، تهیه اطلس مخاطرات بلایای طبیعی استان و عملیاتی کردن رفع نقاط حادثه خیز از اولویت‌های مدیریت بحران استان در سال جاری است که در کاهش خسارات در بحران‌ها کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدرضا علیمی با اشاره به برنامه ریزی‌های مربوط به طرح کاهش خطر استان گفت: طرح مطالعاتی برنامه‌های کاهش خطر و آمادگی و مقابله در استان آغاز شده و در حال اقدام است که روند این فعالیت تا پایان فصل پاییز به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در خصوص تهیه سناریوی خطر شهرستانی گفت: سناریوی خطر سیل و زلزله برای ۶ شهرستان  استان در اداره کل مدیریت بحران تهیه و در اختیار فرمانداران قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در حوزه آموزش همگانی و عمومی، دوره‌های تخصصی در بحث مدیریت بحران در حوزه‌های فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و مدیران عضو ستاد مدیریت بحران استان برگزار شده که این امر باعث ارتقای دانش و مهارت مدیران در حوزه مدیریت بحران خواهد بود، همچنین مانورهای مدیریت بحران  به صورت استانی و شهرستانی طراحی و با هماهنگی فرمانداران در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به نقاط حادثه خیز استان اظهار کرد: در حال حاضر نقاط حادثه خیز استان در حال شناسایی است که با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط بازدیدهای میدانی به خصوص در حوزه سیل در حال انجام و احصاء و برنامه ریزی لازم برای رفع این نقاط در دستور کار قرار دارد، همچنین صنایع پرخطر هم مورد بازدید قرار گرفته و برای رفع خطر هشدارهای لازم به دستگاه‌های متولی داده می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اولویت دار در حوزه مدیریت بحران در سال آینده اظهار کرد: تقویت سیستم مدیریت بحران از لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی و تکمیل طرح‌های مطالعاتی با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله منابع طبیعی در بحث آبخیز داری در بالا دست رودخانه‌ها را می‌توان از برنامه‌های در دست اقدام مدیریت بحران دانست.

علیمی ادامه داد: آموزش یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل مدیریت بحران در امسال و سال‌های آینده است و این موضوع در رده‌های مدیریتی مختلف و در بین اقشار مختلف مردم به ویژه در بین دانش آموزان اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز