خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تعداد بستری‌ها در ابتدای پیک هفتم کرونا برای قزوین هشدار جدی است

تعداد بستری‌ها در ابتدای پیک هفتم کرونا برای قزوین هشدار جدی است
کد خبر : ۱۲۵۷۸۰۱

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پیک هفتم کرونا در استان آغاز شده و تعداد بستری‌ها در ابتدای آن هشدار جدی است و رعایت شیوه نامه‌ها و واکسیناسیون تنها راه عبور از این پیک با کمترین عوارض است.

صفر فیض اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت کرونا در استان گفت: با توجه به آغاز پیک هفتک کرونا در استان تمام هنر ما در این است که از این موج با حداقل عوارض و آسیب عبور کنیم.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: بسیاری از مسایل به رفتار مردم، انسجام مسئولین و بسترسازی برای برخورداری از خدمات بستگی دارد، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق نوبت یادآور دو عامل مهمی است که به عبور از موج هفتم کمک می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا گفت: اگر بتوانیم در طول مدت چهار تا شش هفته به میزان قابل قبولی از نظر واکسیناسیون برسیم به افزایش سطح ایمنی و عبور با حداقل عارضه از پیک کمک می‌کند و تمام افرادی که شش ماه از آخرین نوبت واکسن آن‌ها گذشته باید نوبت یادآور را دریافت کنند؛ همچنین مجدد باید از ماسک استفاده کنیم.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر 350 تا 400 واحد شهری و روستایی عملیات واکسیناسیون را انجام می‌دهند و واکسن به اندازه کافی در استان موجود است، در حال حاضر در ابتدای مسیر تزریق نوبت یادآور هستیم و باید یک میلیون واجد شرایط این نوبت واکسن را دریافت کنند.

وی بیان کرد: مسئولین و نهادهای مردمی هم باید این پیک را جدی بگیرند و اقدامات لازم را انجام دهند، باید در نظرداشت که در حال حاضر در ابتدای پیک قرار داریم و این مشکل در صورت عدم مدیریت می‌تواند بسیار جدی‌تر بروز پیدا کند.

فیض اللهی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن ماه محرم، ما با برگزاری مراسم موافق هستیم اما برگزاری در فضای باز و با ساعت کم ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: باید فرصت را غنیمت شمرد، در موج‌های قبل هم به خاطر همراهی مردم موفق شدیم و در این موج هم اطلاع رسانی گسترده برای عموم مردم ضرورت دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز