خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

اعضای بدن بیمار مرگ مغزی شازندی جان 7 نفر را نجات داد

اعضای بدن بیمار مرگ مغزی شازندی جان 7 نفر را نجات داد
کد خبر : ۱۲۱۵۶۰۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی 31 ساله شهرستان شازند، جان 7 بیمار نیازمند عضو را نجات داد. این اتفاق دومین اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در استان مرکزی است که در کمتر از 2 هفته از آغاز سال جدید، انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: جوان ناکام مرحوم «احسان عاجلو» به علت آنوریسم مغزی در دهم فروردین ماه سال جاری در بیمارستان ولیعصر اراک بستری شد و سرانجام پس از کشمکش زیاد و دست و پنجه نرم کردن با مرگ و زندگی به دیار باقی شتافت.

وی ادامه داد: با تشخیص مرگ مغزی و پس از دریافت رضایت از خانواده وی در 14 فروردین ماه به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل و روز گذشته تحت عمل جراحی هاروست قرار گرفت و کلیه‌ها، کبد، ریه وی به 7 نفر از بیماران نیازمند اعضا پیوند زده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: بر اثر مرگ مغزی، خون‌رسانی به مغز متوقف شده، اکسیژن‌رسانی به آن انجام نمی‌گیرد و مغز تمام کارکرد خود را از دست می‌دهد و دچار تخریب غیرقابل بازگشت می‌ شود، اما اعضای دیگر از جمله قلب، کبد و کلیه‌ها هنوز دارای عملکرد هستند.

جمالیان تصریح کرد: امکان بهبودی و برگشت بیمار مرگ مغزی به هیچ عنوان وجود ندارد و اقدام پسندیده‌ای است که افراد با رضایت قلبی خود، با امضاء و تکمیل رضایت نامه، امکان زندگی کردن به چند بیمار دیگر را بدهند.

وی بیان داشت: استان مرکزی به دلیل حجم بالای تصادفات و حوادث دیگر از جمله استان هایی است که به تعداد بیشتری از پیوند اعضا احتیاج دارد که خوشبختانه در چند سال گذشته تعداد افرادی که به اهداء عضو اعضای بدن خود بعد از مرگ مغزی رضایت می دهند افزایش یافته است. امید است با فرهنگ سازی این اقدام انسان دوستانه جان بیشتری از بیماران نیازمند عضو نجات یابد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز