خبرگزاری کار ایران

سرپرست بهزیستی استان یزد خبر داد؛

شیوع طلاق در یزد شیب تند دارد/استان رتبه 17 کشور در آمار طلاق

شیوع طلاق در یزد شیب تند دارد/استان رتبه 17 کشور در آمار طلاق
کد خبر : ۱۲۰۲۲۸۷

سرپرست بهزیستی استان یزد با بیان اینکه نپرداختن به آسیب ها تاثیری در کاهش آن ندارد گفت: شیوع طلاق در یزد شیب تند دارد و اگر ادامه یابد به استان های بالای کشور خواهیم رسید.

به گزارش ایلنا از یزد، رضا ابهت با بیان اینکه آمار طلاق در استان رتبه 30 کشور را داشت اما امروز رتبه 17 کشور را داریم اظهار داشت: دختران فراری، طلاق، زنان تحت خشونت و اعتیاد بخشی از آسیب های اجتماعی است و متأسفیم که بگوییم وجود دارد اما با نپرداختن با آنها کمتر نمی شود.

وی با اشاره به شرح وظایف عریض و طویل بهزیستی گفت: 12 هزار و 700  نفر با معلولیت جسمی حرکتی، 5 هزار و 500 نفر با معلولیت بینایی، 4 هزار و500 نفر با معلولیت شنوایی، 3 هزار و 700 نفر با معلولیت گفتاری،4700 نفر با معلولیت ذهنی، 670 نفر با معلولیت نخاعی و 3700 نفر بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی هستند که تمام امورات آن ها اعم از حمایت، درمان و بازتوانی، اشتغال، مسکن و... برعهده بهزیستی است.

ابهت فرسودگی شغلی کارکنان بهزیستی را یادآور شد و گفت: این فرسودگی بواسطه مواجه با مشکلات و آسیب های جامعه هدف باعث شده تاب و توان و انگیزه را از پرسنل بهزیستی بگیرد.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی؛ امام جمعه مهریز نیز با بیان اینکه خدمات بهزیستی و کار خیر ثواب دارد، اظهار داشت: کار در بهزیستی خدمت به خلق ضعیف خدا و کسانی است که معلولیت های مختلف دارند و چشم امید آنها به بهزیستی و نهادهای حمایتی است.

وی با اشاره به توان محدود بهزیستی گفت: در کلان کشور می بایست فکر اساسی کرد و بودجه بیشتری در اختیار بهزیستی قرار دهند.

امام جمعه مهریز تصریح کرد: بسیاری از خانواده ها در هزینه ی اولیه مانده اند در بحث های پزشکی نیز هزینه ها چندین برابر است و لازم است خیّرین پای کار بیایند.

وی گفت: باید فرهنگ سازی شود خیّرین بیایند کمک نهادهایی مثل بهزیستی و آن ها را تقویت کنند و یا درآمدهای پایدار برای آن ها فراهم شود.

حجت الاسلام محی الدینی با اشاره به افزایش جمعیت کمیته امداد و بهزیستی گفت: متأسفانه این ضعف است که ماهی می دهیم اما ماهیگیری یاد نمی دهیم و خیّرین باید تشویق شوند درآمد پایدار برای این قشر درست کنند که فشار روی دولت نباشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز