خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی قزوین:

بیشترین میزان بستری‌های کرونا در قزوین به واکسن نزده‌ها اختصاص دارد

بیشترین میزان بستری‌های کرونا در قزوین به واکسن نزده‌ها اختصاص دارد
کد خبر : ۱۱۹۸۸۰۵

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از 385 نفر بستری 193 نفر اصلا واکسن نزده، ۱۲ نفر یک دوز، 107 نفر نوبت دوم و ۷۳ نفر کامل واکسن دریافت کرده‌اند و باتوجه به درصد کل واکسن نزده‌ها در استان افراد واکسن نزده هشت تا نه برابر بیشتر از سایر افراد در معرض بستری شدن قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جلال رحمانی در ستاد کرونای استان که بعدازظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: پیش از این در مراکز منتخب تست کرونا گرفته می‌شد اما باتوجه به سیاست کلی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه در اُ میکرون ضرورتی برای تست وجود ندارد و افرادی که واکسن کامل دریافت کرده‌اند به صورت خفیف بیماری را پشت سر می‌گذرانند، تعداد تست‌ها کاهش پیدا کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: از بستری‌های فعلی ۱۹۳ مثبت قطعی، 132نفر با سی تی اسکن مثبت و ۶۰ نفر در حال بررسی هستند، دو نفر فوتی هم واکسن دریافت نکرده بودند.

وی بیان کرد: درحال حاضر همه شهرستان‌های استان قرمز هستند و بیشترین میزان بیماری در قزوین و کمترین میزان در شهرستان آوج است و باتوجه به مشاهدات موجود این هفته پیک رو به نزول خواهد بود.

این مسئول عنوان کرد: تا کنون دو میلیون و ۳۰۲ هزار و ۳۳۲ دوز واکسن در استان تزریق شده که در آوج، قزوین و آبیک ۱۰۰ درصد دوز اول را دریافت کرده‌اند، همچنین این میزان در  تاکستان تقریبا ۹۳ درصد، در بوئین زهرا 90 درصد و در البرز ۸۰ درصد است و تاکید بر واکسیناسیون ۵ تا ۹ ساله‌است و لازم است خانواده‌ها همانطور که در سایر واکسن کودکان همراهی دارند در این مورد هم همراهی داشته باشند.

وی اظهار کرد: در ستاد ملی کرونا اعلام شده که تالارها و مراکز تجمعی با ۲۰ درصد ظرفیت و رعایت شیوه نامه‌ها مجاز به فعالیت هستند و با توجه به رصدهای صورت گرفته در استان با تعطیلی تالارها مراسمات به خانه‌ها و باغ‌ها رفته و نظارتی بر آن‌ها نداریم، بنابراین بازگشایی تالارها با ۲۰ درصد ظرفیت بهتر از این است که نظارتی بر مراسمات نداشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز