خبرگزاری کار ایران

ایلنا از ایلام گزارش می‌دهد؛

تمدید قرارداد کارگران منوط به ارائه کارت واکسن کرونا است

تمدید قرارداد کارگران منوط به ارائه کارت واکسن کرونا است
کد خبر : ۱۱۷۱۹۴۷

سرپرست بهداشت صنعتی شرکت پتروشیمی ایلام گفت: برای کارگرانی که در قالب نیروی پیمانکار در مجتمع فعالیت می‌کنند و کنترل آنها مشمول فرایند خاصی است تدابیری اتخاذ شده که تمدید قراردادشان منوط به ارائه کارت واکسن کرونا باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ایلام، تعدادی از کارگران پتروشیمی ایلام واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، ورود سویه جدید کرونا به کشور و قدرت سرایت و فراگیری اُمیکرون از یک سو و عدم تزریق واکسن و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی دیگر ، باعث شده است کارگرانی که در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی،  خود را مقید به دریافت واکسن دانسته اند، نگران انتقال ویروس کرونا شوند و این امر رعب و وحشت را میان  این افراد افزایش داده است.

یکی از کارگران این مجموعه به ایلنا گفت: شرایط کاری ما به گونه‌ای است که فاصله فیزیکی بین همکاران بسیار کم است و بعضا برخی از همکاران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: برخی‌ها هنوز واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند و خود را مقید به رعایت این مهم نمی‌دانند.

وی اظهار داشت: ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور و قدرت سرایت کنندگی آن و عدم تزریق واکسن توسط برخی کارگران،  باعث دل نگرانی ما شده و خواستار رسیدگی و تعجیل در تزریق واکسن برای این افراد هستیم.

این کارگر ادامه داد: جلوگیری از ورود افرادی که قانون را رعایت نمی‌کنند و حاضر به تزریق واکسن کرونا نیستند کار سختی نیست و از طریق پیمانکاران طرف قرارداد پتروشیمی یا درب شرکت،  به راحتی می توان مانع از ورود آنان شد که این کار بهترین راه برای مجاب کردن این افراد به تزریق واکسن است.

رئیس روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: پتروشیمی ایلام چندین بار با صدور اطلاعیه خواستار تزریق واکسن کارکنان و کارگران شرکت شد.

علیرضا معراجی افزود:  اکثریت پرسنل این مجموعه واکسن کرونا را دریافت کرده اند و با ارائه کارت واکسن وارد شرکت شده‌اند.

وی اظهار داشت: چنانچه مشاهده شود از پرسنل این شرکت حتی کارگران روز مزد کسی واکسن کرونا تزریق نکرده است از ورودش به شرکت جلوگیری می‌شود.

معراجی ادامه داد: خط قرمز ما سلامت همکاران است و با توجه به حجم نیروهای شاغل در این شرکت، الزام و تکلیف قانونی است که همه افراد نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

رئیس روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام بیان داشت: واحد بهداشت و سلامت شرکت این موضوع را در دستور کار قرار داده و از ورود افراد فاقد کارت واکسن خودداری می‌کنند.

وی تزریق واکسن را یک مسئولیت اجتماعی قلمداد کرد و گفت: همه ما موظف به رعایت این موضوع هستیم.

سرپرست بهداشت صنعتی شرکت پتروشیمی ایلام هم به ایلنا گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا فعالیت‌های عمده‌ای را در خصوص سلامت همکاران انجام داده ایم.

مهدی حاجی زاده افزود: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم اکثریت همکاران ما در محل مجتمع پتروشیمی واکسینه شدند و تعدادی هم در مراکز تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی واکسن کرونا را تزریق کردند و عده محدودی هم حاضر به دریافت این واکسن نیستند.

وی اظهار داشت: چون برخی از کارگران ما روزمزد هستند کنترل آنها به راحتی انجام نمی شود  ولی در خصوص کارکنان رسمی و قراردادی در کمیته سلامت شرکت پتروشیمی مصوب شده است، لیست افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند در اختیار امور اداری قرار گیرد تا از ورود آنها جلوگیری شود که با این اقدام تزریق واکسن از ۶۰ درصد به ۹۰ درصد افزایش یافت.

حاجی زاده ادامه داد: برای کارگرانی که در قالب نیروی پیمانکار در مجتمع فعالیت می‌کنند و کنترل آنها مشمول فرایند خاصی است تدابیری اتخاذ شده که تمدید قراردادشان منوط به ارائه کارت واکسن کرونا باشد.

وی بیان کرد: چون نیروهای پیمانکاری ثبت تردد را انجام نمی‌دهند کنترل آنها برای این موضوع کمی دشوار است اما در عین حال با مشروط کردن تمدید قراردادشان می‌توانیم به آمار ۱۰۰ درصدی تزریق  واکسن کارگران پتروشیمی ایلام دست‌ پیدا کنیم.

سرپرست بهداشت صنعتی پتروشیمی اضافه کرد: این واحد با در اختیار قرار دادن اقلام حفاظتی و بهداشتی به همکاران و الزامی کردن استفاده از ماسک در مجتمع و توزیع حدود ۱۰۰ هزار عدد ماسک در دو ماه بین همکاران، در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا اقدامات موثری را انجام داده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز