در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛
ارتقای شش رتبهای آموزشوپرورش قزوین بین استانهای کشور/ بیش از هزار معلم حق التدریسی در استان ساماندهی شدند
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: پیگیر سرعت اینترنت هستیم و ماهانه جلساتی را برای پوشش شبکه اینترنت داریم تا در زمان آزمون مجازی کیفیت اینترنت افزایش یابد و مشکلی ایجاد نشود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسنعلی اصغری، در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز با رعایت پروتکلهای بهداشتی در محوطه باز اداره کل آموزش و پرورش و به مناسبت هفته معلم برگزار شد ضمن تبریک این ایام گفت: استاد مطهری انسانی فرهیخته در تاریخ انقلاب بوده و همچون ستاره میدرخشد و امیدواریم به پیروی از این معلم راه را پیدا کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: باید به سمت شفافیت پیش رویم، آموزش و پرورش فضای بازی است که در آن اطلاعات لازم در اختیار تمام رسانهها قرار میگیرد و بنا بر تعامل دو طرفه است.
وی ابراز کرد: انتظار داریم رسانهها علاوه بر انتقال اخبار آموزش و پرورش مطالبات جامعه را نیز به ما منتقل کند، ما سازمانی تحول خواه هستیم و خواستار تحولی هستیم که موقعیت ما را در سایر استانها ارتقا دهد.
این مسئول افزود: آموزش و پرورش بعنوان مهمترین دستگاه اجرایی باید اخلاقمدار باشد و با این نگاه همراه با علم درپی ارتقای استان هستیم تا سند تحول بنیادین محقق شود.
وی عنوان کرد: طی یک سال گذشته قزوین شش رتبه بین استانهای کشور ارتقا یافته و این اتفاق با همت بلند معلمان قابل تحقق بود و معلمان خلاقیت خود را نشان داده و سعی دارند رویکرد جدیدی را متناسب با شرایط اتخاذ کنند و زحمات آنان قابل تقدیر است.
اصغری اظهار کرد: سنجش صلاحیت حرفهای معلمان به طور جدی درحال پیگیری است تا زمینه رشد معلمان فراهم شود و دانش لازم در اختیار آنان قرار گیرد.
برگزاری حضوری آزمون پایانی پایههای نهم و دوازدهم به دلیل اهمیت آنها
وی ادامه داد: پیگیر سرعت اینترنت هستیم و ماهانه جلساتی را برای پوشش شبکه اینترنت داریم تا در زمان آزمون مجازی کیفیت اینترنت افزایش یابد و مشکلی ایجاد نشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: آزمونهای پایانی پایههای نهم و دوازدهم حضوری است، چرا که این دو پایه در آینده درسی و شغلی دانش آموزان از تاثیر بالایی برخوردار است و ضریب بالایی در کنکور دارد و که ۲۵ درصد است و در آینده به ۴۰ درصد افزایش مییابد.
وی گفت: پایه نهم نیز در انتخاب رشته دانش آموزان تاثیر داشته و باید نسبت به سایر پایهها متفاوت باشد،درواقع این آزمون در سنجش شایستگی دانش آموزان برای ورود به پایه و مرتبه بالاتر دارای اهمیت است.
وی بیان کرد: در نظام تعلیم و تربیت کشور مقرر شده مسیر ورود معلمان از طریق تربیت معلم است و افرادی که از تربیت معلم فارغ التحصیل شدهاند از توانایی بالاتری برخوردار بوده و کیفیت ارائه دروس توسط این معلمان به نراتب بالاتر از سایر موارد بوده است.
وی ابراز کرد: از طریق آزمون ماده ۲۸ نیز افرادی به دانشگاه فرهنگیان وارد شده و دوره آموزشی را طی میکنند؛ چرا که معلمی شغلی تخصصی و حرفهای و نیازمند توانمندیهای خاص است.
این مسئول افزود: ۱۲۰ نفر در دانشسراهای مقدماتی بودند که در ارتباط با سوابق خدمتی با مشکلاتی مواجه بودند که اکنون این خلاء خدمتی حل شده است.
وی عنوان کرد: در آموزش و پرورش شش ساحت تعلیم و تربیت مورد تاکید است اما مطالبه اولیا از مدارس ما به ساحت علم و فناوری خلاصه شده و لازم است این نگاه تغییر کند، البته رویکرد ما از رویکرد صرف به علم و فناوری تغییر کرده و به موارد پرورشی و افزایش مهارتهای زندگی نیز توجه داریم.
اصغری اظهار کرد: در گفتمان سازی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در رتبه نخست کشور قرار داریم و لازم است معلمان توانمند باشند تا مطالب بخوبی منتقل شده و تمام ساحتهای تعلیم و تربیت محقق شود.
وی در ادامه درباره ساماندهی مهدهای کودک گفت: ساماندهی مهدکودکها در سال جاری از موضوعات مورد توجه ما در آموزش است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: هزار و ۷۴ نفری که تا پایان اسفند ۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشتند ساماندهی شدند که البته ۷۳ نفر آنها طی روزهای پیش رو ساماندهی شده و بعنوان نیروی رسمی در آموزش و پرورش جذب شده و هیچ نیرویی تحت عنوان حق التدریس نخواهیم داشت.