عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در دیدار با آخوندی:
افزایش سهم حمل ونقل در تولید ناخالص ملی باید مدنظر قرار گیرد
در حال حاضر بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران بیش از 5000 میلیارد تومان و این درحالی است که در سال گذشته 13 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی تحقق یافته است.
وزیر اقتصادی دولت یازدهم باید این اعتقاد را داشته باشد که بخش خصوصی موتور محرک اقتصاد کشور است از این رو بیشتر استراتژیکی فکر کرده و کمتر به بحثهای حاشیهای بپردازد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مهندس عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی صبح امروز در جمع فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تهران حضور یافت و ضمن تشریح برنامههای خود به درد و دل آنها گوش سپرد.
خوانساری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خطاب به وزیر پیشنهادی وزیر راه و شهرسازی گفت: وزیر راه و شهرسازی ضمن داشتن منش و بینش اقتصادی باید به بخش خصوصی نیز اعتقاد و اعتماد كامل داشته باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران بیش از 5000 میلیارد تومان و این درحالی است که در سال گذشته 13 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی تحقق یافته است.
خوانساری با بیان اینکه اگر قرار باشد وزیری چشم به بودجه دولت باشد نمی تواند بدهی پیمانکاران بخش خصوصی را پرداخت کند گفت: وزیر اقتصادی دولت یازدهم باید این اعتقاد را داشته باشد که بخش خصوصی موتور محرک اقتصاد کشور است از این رو بیشتر استراتژیکی فکر کرده و کمتر به بحثهای حاشیهای بپردازد.
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خطاب به آخوندی وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه وی هم در بخش خصوصی حضور داشته و هم مشاورههای زیادی را به اتاقهای بازرگانی ایران و تهران داده است تصریح کرد: شما یکی از بهترین گزینهها برای تصدی گری در این وزارتخانه هستید و اتفاقی که در چند سال گذشته رخ داد و بسیاری از مدیران دولتی به اتاقهای بازرگانی آمدند باعث شد بخش خصوصی را شناخته و اکنون مجددا با این شناخت آماده تصدی گری در سمتهای دولتی هستید.
خوانساری با بیان اینکه بزرگترین مشکل در كشور تامین اعتبار برای پروژههای نیمه تمام است تصریح کرد: با این بودجه دولتی امکان سامان دادن به پروژههای نیمه تمام کمتر وجود دارد.
به گفته وی، مهمترین ویژگی آخوندی بینش اقتصادی وی است و تنها یک مدیر اقتصادی است که می تواند مشکلات به جود آمده را حل کند.
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه حدود شش تا هفت درصد از تولید ناخالص ملی به بخش حمل ونقل اختصاص دارد، گفت: افزایش سهم حمل ونقل در تولید ناخالص باید مدنظر قرار گیرد تا سرمایهگذاری داخلی و خارجی رشد کند.