خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با ایلنا:

ارائه خدمات بیمه‌ای بدون انتظار به بیماران بستری کرونا/ دفترچه‌ بیمه‌شدگان کرونا بعد از ترخیص هم معتبر است/ اعتبار نشان‌داری برای کرونا دریافت نکرده‌ایم

ارائه خدمات بیمه‌ای بدون انتظار به بیماران بستری کرونا/ دفترچه‌ بیمه‌شدگان کرونا بعد از ترخیص هم معتبر است/ اعتبار نشان‌داری برای کرونا دریافت نکرده‌ایم
کد خبر : ۸۸۳۴۴۴

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از ارائه خدمات بیمه‌ای بدون انتظار به بیماران بستری کرونا خبر داد.

«طاهر موهبتی» مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایلنا، در رابطه با  امکان ارائه خدمات بیمه‌ای روی تخت بیمارستان برای بیماران مبتلا به کرونا، گفت: پیش‌تر ما سعی داشتیم دوره انتظار برای دریافت خدمات بیمه را در نظر بگیریم که شرح آن گفته شده است، اما با پیشامدی که دچار آن شده‌ایم، در بازه‌ای که مردم با ویروس کووید ۱۹ دست به گریبان هستند، امکان دریافت خدمات بیمه بدون انتظار ممکن است. 

وی در ادامه افزود: نفی خدمات بدون انتظار و حق خدمت روی تخت بیمارستان، اگر چه یکی از اصولی‌ترین تصمیمات ما بود، اما درباره‌ی آن اغماض کردیم تا مردم دچار گرفتاری نشوند. افرادی که در این دوره بر روی تخت بیمارستان بیمه و به جمعیت بیمه‌شدگان بیمه سلامت اضافه می‌شوند، دفترچه‌ی آن‌ها پس از رفع بحران نیز اعتبار خواهد داشت.  

موهبتی بیان کرد: متاسفانه در قبال تامین مالی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا اعتباری به ما تعلق نگرفته است. بسیاری از خدمات درمانی، تشخیصی و آزمایشگاهی، سی‌تی اسکن‌ها و بستری‌های آی‌سی‌یو به منابع مالی سازمان بیمه سلامت متکی است، اما هیچ اعتبار جدیدی به سازمان بیمه سلامت به علت کرونا داده نشده است و حتی ما اعتبارات عادی خود را هم طلبکار هستیم. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت مردم را تنها نمی‌گذارد، به ضرورت توجه به منابع مالی نیز تاکید کرد و گفت: البته برای سازمان بیمه سلامت ۱۶۶۰ میلیارد تومان وعده دادند، اما علی‌رغم پیگیری‌های مکرر ما هنوز هیچ‌گونه وجهی به حساب سازمان واریز نشده است. ما پولی برای هزینه کردن نداریم و طبیعتا بدهی‌های سازمان افزایش پیدا خواهد کرد. با این وجود تمام خدماتی که برای کرونا در نظر گرفته شده است، تحت پوشش ما قرار می‌گیرد. بنا به مسئولیتی که در قبال سلامت مردم داریم، به وظایف خود عمل می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در شرایطی تلاش می‌کنیم در کنار مردم باقی بمانیم که بودجه کامل مصوب مجلس برای بیمه سلامت در سال ۹۸ هم هنوز پرداخت نشده است، در حالی با شرایط خاص شیوع کووید ۱۹ در اسفند ماه مواجه شده‌ایم که سازمان بیمه سلامت بودجه مصوب عادی خود را هم نگرفته است. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: به طور مکرر نهادهای خدمت‌رسان به ما مراجعه می‌کنند و توقع دارند، اعتبارات آن‌ها را جبران کنیم، اما وقتی هیچ پولی به ما داده نشده است، چگونه انجام دهیم. 

موهبتی خاطرنشان کرد: با وجود این وضعیت، تا جایی که توان داریم در کنار مردم خواهیم ماند و این وظیفه‌ی ملی ما است. بنده از این منظر به این موضوعات اشاره می‌کنم که در فضای رسانه‌ای یا اظهارات برخی مسئولان، مواردی بیان می‌شود که نسبت به بیمه سلامت انتظار ایجاد می‌کند. 

وی افزود: به فرض شما به عنوان یک رسانه پاسخ این را از ما می‌خواهید که " سازمان بیمه سلامت، پول‌ها را چه کار کرده‌اید؟ " بحث بنده این است که پولی نگرفته‌ام تا پرداختی داشته باشم، اما کارمان را انجام می‌دهیم. عدم دریافت پول سبب نمی‌شود که ما از انجام تعهداتمان کنار بکشیم، اما چاره‌ای نیست، بدهی شکل می‌گیرد و امیدواریم خدا کمک کند. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: کشور و مردم در شرایطی نیستند که بنده باب گلایه را باز کنم. یا بگویم بدون اعتبار، خدمت ارائه نمی‌دهیم. ما قویا بنا به وظیفه خود در بحث کرونا از مردم حمایت می‌کنیم، اما خدمت‌رسان‌ها متوجه باشند که ما نه بودجه سازمان را کامل گرفته‌ایم و نه اعتبار نشان‌داری برای کرونا دریافت کرده‌ایم. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز