خبرگزاری کار ایران

۲۲۰۰ ظرفیت برای ساماندهی بی‌خانمان‌ها در فصل سرما

۲۲۰۰ ظرفیت برای ساماندهی بی‌خانمان‌ها در فصل سرما
کد خبر : ۱۵۴۵۶۵۲

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تمهیدات لازم را برای فصل سرما پیرامون ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی پایتخت تدارک دیده‌ایم، گفت: شهروندان تهرانی در صورت مشاهده افراد بی سرپناه و کارتن‌خواب، موارد را با سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

به گزارش ایلنا از شهرداری تهران، با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر کاهش دما در شب و روزهای آینده، مددسراهای سیار فصلی در پنج نقطه مهم تهران از جمله میدان آزادی، مرقد امام خمینی(ره)، میدان راه آهن، میدان شوش و میدان امام حسین(ع) مستقر هستند تا سرپناهی موقت برای افراد بی‌خانمان، در راه مانده، کارگران فصلی و کارتن‌خواب باشند.

بیش از ۵۰ خودرو مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر به صورت سه شیفت در سطح شهر تهران در حال رصد و گشت زنی معابر و خیابان‌ها هستند تا در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب و بی سرپناه نسبت به انتقال این عزیزان به مددسراهای مناطق ۲۲ گانه اقدام کنند.

سید محمد نقیب گفت: شهروندان خوب تهرانی می‌توانند در صورت مشاهده افراد بی سرپناه و کارتن‌خواب این موضوع را با سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران و همچنین شماره تلفن‌های ۵۵۵۲۲۳۲۲ و ۵۵۰۱۲۳۴۶ سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری پایتخت اطلاع دهند تا خودروهای حامی شهر بلافاصله به محل اعزام شده و اقدامات لازم برای ساماندهی این آسیب دیدگان اجتماعی و انتقال آنها به مددسراها و گرمخانه‌ها را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران تمهیدات لازم را برای فصول سرما (پاییز و زمستان ۱۴۰۳) پیرامون ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی پایتخت تدارک دیده است، اظهار کرد: مناطق مختلف شهر لحظه به لحظه توسط گشت‌های این سازمان رصد می‌شود و با توجه به اینکه تمامی مددسراهای مناطق ۲۲ گانه تجهیز و توسعه پیدا کرده‌اند شرایط برای خدمات رسانی به شهروندان آسیب دیده در این اماکن مساعد خواهد بود.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۲۰۰ ظرفیت برای ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در مددسراها وجود دارد که در شرایط اضطرار این میزان تا ۲ هزار و ۷۰۰ نفر قابل افزایش خواهد بود.

به گفته نقیب، در دوره مدیریت شهری کنونی (دوره ششم) ظرفیت مددسراهای شهر تهران افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است و در این مددسراها خدمات بهداشتی، درمانی، مددکاری، روانشناسی و مشاوره به مددجویان ارائه می‌شود ضمن اینکه لباس مناسب همراه با غذای گرم و امکان استحمام مناسب نیز در مددسراها فراهم است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز