خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید:

هیچ بدهی برای دولت بعدی نگذاشته‌ایم

هیچ بدهی برای دولت بعدی نگذاشته‌ایم
کد خبر : ۱۴۸۶۹۰۹

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هیچ بدهی برای دولت بعدی نگذاشته ایم و امیدواریم در این مدت باقی مانده بدهی های دولت قبل را نیز پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در این دو سال بیش از یک میلیون دیدار با خانواده شهدا اتفاق افتاده است و این توجه دولت، ستودنی است.

وی با بیان اینکه اولویت اول دولت شهید رییسی خانواده شهدا بوده است، ادامه داد: در این دولت تخصیص‌ها بیش از صد درصد محقق شده است و همچنین اعتبارات افزایش داشته و هیچ بدهی برای دولت بعد نگذاشته ایم و امیدواریم در این مدت باقی مانده بدهی های دولت قبل را نیز پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: ما در برخی موارد مسئول هستیم و در برخی موارد ما واسطه و مسئول پیگیری هستیم اما خانواده ایثارگران ما را مسئول می دانند و ما تلاش کردیم بلندگوی خانواده ایثارگران هستیم. متاسفانه در برخی موارد مانند پروژه های مسکن قانون رعایت نشده، البته ما مسئولیتی در این زمینه نداریم و فقط معرف خانواده ایثارگران هستیم و دستگاه‌های دیگر متولی هستند.

وی با اشاره به تالیف کتاب های بنیاد در دولت شهید رییسی و وضعیت موجود ایثارگران گفت: ما دو کتاب به دوره بعد تحویل خواهیم داد تا عملکردمان قابل قضاوت باشد.

وی درخصوص موارد ۱۳ گانه در ارتباط مردمی با ایثارگران گفت: در خصوص بیمه وضعیت ما با گذشته قابل مقایسه نیست و سرانه بیمه از ۱۷۴ هزار تومان به ۹۰۰ هزار تومان رشد پیدا کرده، پرداخت‌های ما به روز شده و کسری های قبل نیز پرداخت شده است. در حال حاضر بیمه دی یکی از معتبرترین بیمه ها است.

وی تصریح کرد: برخی از خواسته های ایثارگران خارج از سقف قانون است و تلاش می کنیم مساعدت هایی داشته باشیم. یکی از کارهای مهم دولت تبدیل وضعیت ۱۸۵ ایثارگر بود که انجام شد و ۲۴ هزار فرزند شهید و جانباز بیش از ۷۰ درصد فاقد شغل داشتیم که ۳۲ هزار ظرفیت گرفته ایم که آزمون برگزار و این افراد جذب می شوند. یک سری از موارد مطرح شده از سوی ایثارگران نیاز به قانون دارد.

وی با بیان اینکه موضوع دریافت غرامت صرفا به بنیاد شهید مربوط نمی شود، گفت: درباره شهید معرفی شدن جانبازان اعصاب و روان و یا هر جانباز دیگری که فوت کرده،  کمیسیون داریم اگر علت فوت ناشی از جانبازی باشد شهید تلقی می شوند. ما چتر حمایتی گسترده ای تعریف کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم خدمات بهتر ارائه دهیم. ۳ و نیم میلیون نفر جامعه هدف ما هستند و اگر مشکلی برای فردی پیش بیاید و در دریافت خدمات با مشکل مواجه باشد، تلاش می‌کنیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی درباره تامین مسکن گفت: در حوزه مسکن عقب ماندگی تاریخی داریم که این مشکل کشوری است تامین زمین با بنیاد مسکن است تامین رایگان زمین سخت است اعتبارات هم برای خرید زیاد نیست در سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان برای ودیعه مسکن پرداخت کرده‌ایم.

وی درباره برنامه های بنیاد شهید تا پایان دولت گفت: یک سری اصلاحات نهادی در داخل بنیاد شروع کرده بودیم مانند خروج از بنگاه داری که در حال انجام آن هستیم. در تمام حوزه ها یک سری برنامه راهبردی داشتیم که به وضعیت یک نهاد اجرایی مطلوب برسیم که در حال حاضر در میانه راه هستیم و با توجه به اینکه تا پایان دولت کمتر از دو ماه مانده اعلام کرده ایم باید این اقدامات تا پایان دولت به انجام رسد و کار تمام شده به دولت بعدی تحویل داده شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز