خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت مطرح کرد:

پیشگیری از مرگ ۱۵۰۰ کودک در سال با واکسن پنوموکوک

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۸۹۶

وزیر بهداشت گفت: با واکسن پنوموکوک از مرگ ۱۵۰۰ کودک در سال پیشگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از واکسن های پنوموکوک و روتاویروس گفت: امروز از دو واکسنی که اهمیت زیادی در پیشگیری از بیماری‌های کودکان دارد، رونمایی می‌کنیم.

وی ادامه داد: واکسن پنوموکوک از باکتری نموکوک تشکیل می‌شود و امروز این واکسن رونمایی می‌شود. بیماری ناشی از این ویروس در کودکان باعث می‌شوند 1500 کودک  فوت شوند. این ویروس علاوه بر سینه پهلو و ضایعات ریوی که در کودک ایجاد می‌کند می‌تواند در ارگا‌نهای دیگر ایجاد ضایعه کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: کشور ما از کشورهایی است که در واکسیناسیون پیشقدم بوده است و بالای 90 درصد مردم واکسن می‌زنند و مرگ و میر کودکان قابل توجه کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون نموکوک در 7 استان در سنین 2 ماهگی، 4 ماهگی و 12 ماهگی انجام می‌شود که به صورت تزریقی است و روتا نیز واکسن خوارکی است که در سنین 2، 4 و 6 ماهگی به کودکان داده می‌شود با تکمیل زنجیره واکسیناسیون از بیماری در کودکان پیشگیری کنیم.

او درباره درمان رایگان کودکان زیر 7 سال در مراکز درمانی گفت: بیماری در کودکان باعث ضایعاتی می‌شوند که ممکن است برای بچه‌ها پایدار باشند چراکه اعضای بدن نوزاد از بدو تولد تکمیل نشده است و تکمیل در طول سال‌ها است و هر نوع بیماری می‌تواند عوارض پایدار برای کودک داشته باشد و ممکن است فردی به دلیل فقر به دنبال بیماری فرزندش نرود و عارضه ایجاد شود از همین‌رو ما به هیات دولت این پیشنهاد را مطرح کردیم و در هیات دولت و با نظر شخص رییس‌جمهور موافقت شد و امروز به صورت رسمی این کار آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در تمام مراکز دولتی وابسته به وزارت بهداشت به صورت رایگان خدمات سرپایی و بستری ارائه می‌شود و این افتخار جمهوری اسلامی ایران است که با وجود تحریم‌ها این کار را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز