خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

شیوع‌شناسی مصرف مواد مخدر در جوامع هدف مختلف/ برنامه‌های ویژه پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری در سال ۱۴۰۲

شیوع‌شناسی مصرف مواد مخدر در جوامع هدف مختلف/ برنامه‌های ویژه پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری در سال ۱۴۰۲
کد خبر : ۱۴۲۳۳۴۷

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: شیوع شناسی سوء مصرف مواد مخدر در جوامع هدف مختلف از اولویت های ما است.

«تهمینه باهری» مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آموزش و پیشگیری از اعتیاد در جوامع کارگری گفت: اولین گام برای جمیعت هدف این است که وضعیت این جوامع را بشناسیم. 

وی با بیان اینکه شیوع‌شناسی‌هایی که در کشور انجام شده مربوط به سال‌های گذشته است، گفت: شیوع‌شناسی در جوامع هدف مختلف از جمله دانش آموزی، دانشجویی، محیط‌های کاری از اولویت‌های ما است و در ابتدای برنامه هفتم توسعه انشاءالله اقداماتی که در زمینه شیوع‌شناسی صورت گرفته به نتیجه می‌رسد. 

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: در ادامه ما با توجه به وضعیتی که وجود دارد برای برنامه هفتم متناسب با آن وضعیت برنامه ریزی می‌کنیم. اگرچه در حال حاضر برنامه‌هایی در دست اجرا داریم و راهبردها و برنامه‌هایی که طبق مطالعات در پیشگیری از سوء مصرف اعتیاد در برنامه ششم توسعه بوده است نیز همچنان در حال اجرا است. 

باهری خاطرنشان کرد: همچنین در برنامه ۱۴۰۲ آموزش و پیشگیری در محیط‌های کاری به طور ویژه دیده شده است. انشالله برای برنامه هفتم نیز براساس نتایج شیوع‌شناسی که انجام خواهد شد، برنامه ریزی می‌کنیم. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره شناسایی مواد مخدر جدید در کشور گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر با آزمایشگاههایی که در آزمایشگاه مرجع کشور وجود دارد ما به طور کامل بر این موضوع اشراف داریم و خوشبختانه از نظر علمی این پتانسیل در کشور به طور کامل وجود دارد. 

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر درباره اطلاع‌رسانی و آموزش درباره پیشگیری از ورود مواد مخدر جدید به کشور تصریح کرد: به عنوان مثال آخرین ماده‌ای را که ما درخصوص آن اطلاع‌رسانی کردیم ماده زایلازین بود که در آمریکا از آن به عنوان زامبی نامبرده می‌شود و در سال‌های اخیر به بحرانی در آمریکا تبدیل شده است و کاخ سفید در این خصوص بیانیه داده است. 

باهری تصریح کرد: ما نیز درخصوص این ماده مخدر فورا به دستگاههای متولی معرفی و اطلاع‌رسانی کردیم تا بتوانند اقدامات پیشگیری، مقابله‌ای و کنترلی را انجام دهند. ما تمهیدات لازم را در این خصوص انجام داده‌ایم تا مانع ورود این ماده به کشور شویم و خوشبختانه این ماده وارد کشور نشده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز