خبرگزاری کار ایران

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی خبر داد؛

​ارسال ۳۸ دوربین نظارتی برای رصد و پایش عرصه‌های منابع طبیعی به استان‌ها

​ارسال ۳۸ دوربین نظارتی برای رصد و پایش عرصه‌های منابع طبیعی به استان‌ها
کد خبر : ۱۴۰۵۳۰۲

​معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تاکید کرد:هیچ استعلامی از سوی شخص حقیقی و حقوقی خارج از سامانه پیگیری نمی شود.

به گزارش ایلنا حسین میررجبی امروز در جلسه هفتگی با معاونین حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی سراسر کشور که با هدف پیگیری نحوه بارگذاری اطلاعات در سامانه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود، افزود: این جلسه هفتگی در راستای تحقق شعار سال در حوزه نظارت و سامانه برگزار  می‌شود و با راه‌اندازی سامانه‌ها اتفاق خوبی رقم خواهد خورد و می‌توان با احصای دقیق اطلاعات و آمار شاهد مدیریت فناورانه و هوشمند در منابع طبیعی باشیم.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی همچنین یاد آور شد: منابع طبیعی در موضوع دیسپاچینگ و بی‌سیم دیجیتال در میان دیگر سازمان‌های ملی پیشرو است.

وی گفت: ۳۸ دوربین نظارتی جهت رصد و پایش عرصه‌های منابع طبیعی به استان‌ها ارسال شده و برای نصب دکل و راه اندازی هر یک از دوربین‌ها حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است که برای تامین آن با سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی هستیم.

میر رجبی، شعاع برد این دوربین‌ها را حدود ۴۰ کیلومتر ذکر کرد و افزود: این دوربین‌ها می‌توانند در این شعاع از عرصه‌ها تصویر دریافت کنند و تحت پوشش قرار دهند.

وی در ادامه گفت: استانداران، راهبران اجرایی سیاست دولت در استان‌ها هستند و مدیران منابع طبیعی باید از استانداری‌ها در زمینه پنجره واحد مدیریت زمین مطالبه‌گر باشند.

میر رجبی در ادامه به بند ب ماده ۱۲ قانون وصول در آمد دولت اشاره کرد و از معاونان حفاظت و امور اراضی استان‌ها خواست در بخش معدن توجه لازم را نسبت به محدوده عملیاتی معدن، گواهی کشف، مجوز برداشت، پروانه بهره برداری، و پروانه اکتشاف داشته باشند و به جد پیگیری کنند تا درآمد دولت از معدن وصول شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و ابخیزداری کشور در پایان گفت: فرایند نحوه بارگذاری اطلاعات در سامانه باید در قالب کارگاه آموزشی تا ۱۵ آبان ماه به اتمام برسد و دفاتر فناوری اطلاعات و حفاظت و حمایت درباره ورود اطلاعات در سامانه و اشکالاتی که وارد است را با همکاری یکدیگر برطرف کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز