خبرگزاری کار ایران

شروع به تحصیل ۳۰ هزار دانشجومعلم جدید در دانشگاه فرهنگیان

شروع به تحصیل ۳۰ هزار دانشجومعلم جدید در دانشگاه فرهنگیان
کد خبر : ۱۵۳۲۲۴۵

معاون امور دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: مرکز ورزش و تندرستی در ۹۸ مرکز و پردیس دانشگاه فرهنگیان در حال راه‌اندازی است.

به گزارش ایلنا، وحید عالمیان گفت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی در خدمت نظام تعلیم و تربیت کشور است و به‌ تبع هر خدمت و کاری انجام شود به‌مثابه این است که برای نظام تعلیم و تربیت کشور انجام شده است.
 
معاون امور دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان افزود: هر اتفاق خوبی هم در دانشگاه فرهنگیان شکل بگیرد، خیر و برکت آن برای نظام و خانواده‌هایی است که فرزندان‌شان را در اختیار معلمان قرار می‌دهند؛ چرا که دانشگاه فرهنگیان وظیفه آموزش، آماده‌سازی و ساماندهی معلمان را بر عهده دارد.
 
عالمیان گفت: در سال جاری حدود ۳۰ هزار دانشجومعلم به مجموعه دانشگاه فرهنگیان اضافه می‌شود و این تعداد قابل توجه‌ای است و می‌تواند اتفاق خوبی را در سیستم تعلیم و تربیت کشور به ارمغان بیاورد.
 
وی افزود: مدت‌هاست دانشگاه فرهنگیان چه از بُعد آموزشی چه از بُعد فضا و امکانات، تلاش گسترده‌ای در بخش حوزه آموزش و آماده‌سازی اساتید به‌خصوص اساتید جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان آغاز کرده و برای آنها برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده است.
 
به گفته وی دوره‌های مختلفی را طراحی و مدل‌سازی و جلسات مداومی را با گروه‌های آموزشی در حوزه آموزش برگزار کرده است، ریاست دانشگاه نیز جلسه‌ای با اعضای هیئت علمی کل دانشگاه برگزار کردند؛عالمیان افزود: به‌طور کلی اصلاحات مختلفی در بخش‌های مختلف در جهت آماده‌سازی اساتید برای داشتن بستر مناسب یادگیری و یاددهی در فضای دانشگاه فرهنگیان فراهم شد که الحمدالله اکنون بستر مدنظر شکل گرفته است.
 
معاون امور دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: در بحث‌های مختلف از جمله کارورزی دانشجومعلمان و مدارسی که باید در این زمینه فعالیت کنند، اتفاقات بسیار خوبی شکل گرفته؛ به‌طوری که برای اساتید کارورزی، دوره‌های فشرده آموزشی تشکیل شده و این دوره بخصوص برای دانشجویان دو سال آخر که بعد از تحصیل مشغول به تدریس می‌شوند، بسیار خوب است.
 
عالمیان گفت: در این چندماه اخیر اتفاقات بسیار خوبی در دانشگاه فرهنگیان شکل گرفت. یکی از آن اتفاقات جبران کمبود اساتید بود؛ به‌طوری که هیئت مرکزی جذب تشکیل و جذب اساتید از این طریق صورت گرفت. همچنین ظرفیت‌های هیئت علمی، تعداد مقالات علمی، فعالیت‌های علمی اساتید درحال رشد است و این موارد اتفاقات بزرگی است که در دانشگاه فرهنگیان درحال شکل‌گیری است.
 
وی به ارسال تجهیزات به سرا‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: مسلما دانشگاهی با این عظمت کمبود‌هایی از جمله تخت، تشک، یخچال، تلویزیون در سرای دانشجویی را داشتند و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توسط دوستان و اعتبارات و بودجه‌هایی که دریافت کردند بخشی از این اقلام فراهم شده است، استان‌ها نیز در حال آماده‌سازی و تهیه این اقلام هستند تا در اختیار دانشجویان قرار دهند.
 
حمید عالمیان در پایان اذعان کرد: در‌خصوص تجهیزات فرایند دیگری که انجام دادیم بحث تجهیزات ورزشی است که قصد داریم برای تمامی ۹۸ مرکز و پردیس، مرکز ورزش و تندرستی راه‌اندازی و تجهیزسازی کنیم که الحمدلله این مورد نیز درحال اجرایی‌سازی است.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز