خبرگزاری کار ایران

برگزاری سومین جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران

برگزاری سومین جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران
کد خبر : ۱۳۹۷۱۰۴

رئیس کمیته پدافند غیر عامل شهرداری تهران بر اجرایی شدن همه جانبه طرح جامع پدافند غیرعامل شهر تهران و لحاظ کردن آن در بازبینی طرح تفصیلی شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دکتر علی نصیری در سومین جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری که با حضور دبیران کارگروه‌های سیزده گانه شهرداری تهران در محل سالن مرکز فرماندهی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشکیل شد، تاکید کرد: اجرایی شدن طرح الزامات پدافند غیرعامل در بازبینی طرح تفصیلی شهر تهران که در حال حاضر توسط معاونت شهرسازی شهرداری تهران در دست اقدام است، مورد توجه جدی قرار گیرد.

دکتر علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این نشست با تاکید بر ابعاد مختلف حوزه پدافند غیرعامل مشتمل بر کالبدی، زیستی، شیمیائی، پرتوی و سایبری و با اشاره به برخی اتفاقات سال¬های اخیر، اجرائی شدن همه جانبه طرح جامع پدافند غیرعامل تهران را امری الزامی برای کاهش پیامدهای اتفاقات مشابه آتی عنوان کرد.

دکتر قندچی معاون امور شهری و کلانشهر تهران سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست ضمن قدردانی از  اقدامات انجام شده در کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران و کارگروههای سیزده گانه آن و با اشاره به در پیش رو بودن هفته پدافند غیرعامل و ضرورت نکوداشت این هفته طبقه دستورالعمل ابلاغی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، یکی از اصلی ترین اقدامات ترویجی قابل انجام در این هفته را ارائه گزارش چنین اقدامات در قالب تبلیغات محیطی سطح شهر تهران برشمرد.

مهندس فصیح معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این نشست با یادآوری دستور شهردار محترم تهران مبنی بر ارزیابی تمام کارگروه¬ها بر اساس اجرائی شدن مصوبات جلسات کمیته و موافقت¬نامه پدافند غیرعامل، گزارشی از ارزیابی عملکرد کارگروه ها ارائه داد.

وی ضمن قدردانی از همراهی و همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور در رابطه با امور فی¬مابین شهرداری و آن سازمان، امضای موافقت نامه سال 1403 را که بر اساس همکاری نزدیک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران با کارگروه های سیزده گانه کمیته از یک سو و سازمان پدافند غیرعامل کشور از سوی دیگر در حال تدوین است، از جمله اقدامات مهم جاری قلمداد کرد.

وی همچنین تهیه نقشه راه پدافند غیرعامل شهرداری تهران در زمینه مقابله با تهدیدات نامتعارف را دیگر فعالیت مشخص کننده مسیر پیش روی این حوزه مطرح کرد.

در این جلسه علاوه بر بررسی مصوبات جلسات پیشین کمیته عملکرد کارگروه‌ها در اجرای موافقت نامه سال جاری میان شهرداری تهران و سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت. همچنین هر یک از حاضرین در خصوص اقدامات کارگروه متبوع خود به ارائه گزارش پرداختند.

در این نشست با اشاره به برنامه های آموزشی انجام شده و در حال انجام نظیر دوره های آموزشی شهرداران نواحی و معاونین خدمات شهری، ضمن تصریح بر برگزاری دوره¬های مشابه برای دیگر حوزه ها و سطوح سازمانی، توسعه آموزش تخصصی و تحصیلات تکمیلی پدافند غیرعامل به عنوان یک ضرورت مطرح شد. نهادینه شدن تهیه پیوست پدافند غیرعامل برای کلیه پروژه های جدید شهری و ارتقاء تجهیزات و آمادگی مقابله با تهدیدات مختلف از جمله دیگر موارد طرح شده در این نشست بشمار می آید.

همچنین در این نشست دبیران کارگروه ها نیز گزارشی از اقدامات هر یک از کارگروه ها چه در چارچوب مصوبات و موافقت¬نامه و چه دیگر اقدامات خود را ارائه دادند.

در انتهای جلسه نیز احکام دبیران هر یک از کارگروه ها توسط آقای دکتر نصیری رئیس کمیته پدافند غیرعامل تقدیم شد.

بر اساس این گزارش، سومین جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری به دعوت رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به عنوان رئیس کمیته و با حضور دبیران کارگروه‌های سیزده گانه شهرداری تهران در محل سالن مرکز فرماندهی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشکیل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز