خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت در صحن شورا:

آیین‌نامه ارتقای شغلی در شهرداری تهران تسهیل شده است/ بیش از ۲۲ هزار نفر از پرسنل شهرداری وام ۵۰ میلیونی گرفته‌اند

آیین‌نامه ارتقای شغلی در شهرداری تهران تسهیل شده است/ بیش از ۲۲ هزار نفر از پرسنل شهرداری وام ۵۰ میلیونی گرفته‌اند
کد خبر : ۱۳۸۲۱۴۷

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان این که آیین‌نامه ارتقای شغلی در شهرداری تهران تسهیل شده است، گفت: ۲۲ هزار و ۶۶۰ نفر از پرسنل شهرداری تهران تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با سود ۸ درصد را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید باقری امروز در جریان برگزاری یکصد و شصت و پنجمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش عملکرد معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان این که امروز بخشی از مباحث عملکردی این معاونت ارائه می شود، تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است برنامه‌ای که سال قبل با حمایت اعضای شورا تحت عنوان برنامه چهارم توسعه شهر تهران تدوین شد، مورد توجه قرار بگیرد. میزان پیشرفت اجرایی برنامه‌های توسعه گذشته مورد بررسی قرار گرفت و در مجموع در برنامه‌های قبلی ۱۴۴ حکم داشتیم و ۴۶۴ شاخص را استخراج کردیم.

وی افزود: پراکندگی احکام برنامه چهارم به صورتی است که ۲۴ درصد در حوزه حمل‌ونقل، ۴۱ درصد در حوزه بهبود مدیریت و هوشمندسازی، ۲۱ درصد در مسائل فرهنگی و اجتماعی، ۱۷ درصد در بخش ایمنی و ۱۵ درصد در بخش محیط‌زیست گنجانده شده است و هزار و ۴۴۵ برنامه کیفی در برنامه چهارم پیش بینی شده است.

۷۷ درصد شاخص‌های کمی برنامه چهارم در سال اول محقق شده است

باقری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در سال اول اجرای برنامه توسعه چهارم، میزان ۶۴ درصد از اهداف کمی برنامه محقق شده است، ۲۸ درصد از اهداف کمی در حال انجام است و حتی تا ۹۹ درصد نیز به عنوان نیمه تمام تلقی شده‌اند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: ۷۷ درصد شاخص‌های کمی برنامه چهارم در سال اول محقق شده است، اما در برخی موارد میزان تحقق کمتر بوده است که بر همین اساس در بودجه امسال اعتبار بیشتری برای حمل‌ونقل اختصاص یافت تا تحقق شاخص‌ها در این بخش افزایش یابد. شهرداری در هیچ برنامه‌ای به این میزان تحقق نرسیده بود و تاکید شهردار این است که باید تمام شاخص‌های برنامه چهارم محقق شود.

وی با بیان این که نظام‌نامه‌ای در شهر ابلاغ و احکام اعضای دبیرخانه صادر شده است، گفت: دقت شده است که آموزش جدی برای اجرای احکام برنامه چهارم توسعه شهر تهران انجام شود. در همین راستا کتاب برنامه نیز در آستانه انتشار است و برنامه ما این است که گزارش سالانه تحقق احکام و شاخص ها را ارائه دهیم.

نهایی شدن انتخاب ۱۶۴۲ پروژه در طرح «من شهردارم»

باقری با تاکید بر اینکه پروژه «من شهردارم» یکی از طرح‌های شهرداری برای مردمی‌سازی اداره شهر در سال ۱۴۰۱ بود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۸۰ پروژه پس از امکان‌سنجی در معرض دید مردم قرار گرفت و انتخاب هزار و ۶۴۲ پروژه نهایی شد. بین ۷ تا ۱۴ درصد بودجه سرمایه‌ای در دنیا به سمت پروژه‌های توسعه محلی رفته است و ما از ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه سرمایه‌ای، ۴ هزار میلیارد تومان به میزان ۱۰ درصد را به پروژه‌های توسعه محلی اختصاص دادیم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران ادامه داد: ۵۴ درصد از مشارکت‌کنندگان در طرح من شهردارم از آقایان و ۴۶ درصد از بانوان بودند. بیش از ۵۰ درصد مشارکت‌کنندگان‌ نیز دارای تحصیلات دانشگاهی بودند.

وی با بیان این که در مناطق ۲۲‌گانه از ۱۶۷ پروژه غیرمستمر چهار پروژه تکمیل شده، ۳۶ پروژه فعال و ۱۲۷ پروژه در محل عقد قرارداد است، خاطرنشان کرد: از یک هزار و ۸۸ پروژه مستمر توسعه محلی، ۳۰۲ پروژه تکمیل شده است و همین‌ اقدامات باعث ایجاد سرمایه اجتماعی برای مدیریت شهری دوره ششم می‌شود.

پروژه‌های طرح «من شهردارم» تا امروز ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند

باقری در همین راستا گفت: با تدبیر شهردار تهران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مصوب شده است که تخصیص اعتبارات برای پروژه‌های توسعه محلی ۶ ماهه باشد و محدودیتی در تخصیص اعتبارات این بخش نداشتیم. با کنترل‌هایی که صورت گرفته است، این پروژه‌ها با سرعت بیشتری اجرا خواهند شد.

معاون شهردار تهران با بیان این که پروژه‌های طرح «من شهردارم» تا امروز ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، یادآور شد: در پایان شهریورماه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های توسعه محلی مایه امیدواری مردم خواهد شد و این اتفاق قطعا مشارکت جدی‌تری را در طرح من شهردارم در سال آینده به همراه خواهد داشت‌.

وی با تاکید بر مردمی‌سازی اداره شهر گفت: ما به دنبال این هستیم که با مردم و توسط مردم برنامه‌ریزی کنیم و این مسیر در طرح من شهردارم ۲ اجرایی خواهد شد که در همین راستا سامانه ۱۳۷، قرارهای خدمت و تذکرات اعضا برای جمع‌بندی نظرات در نظر گرفته شده است.

دسترسی اعضا به سامانه کنترل پروژه ایجاد شده است

باقری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع سامانه کنترل پروژه‌های شهرداری پرداخت و گفت: تکمیل سامانه کنترل پروژه با جدیت پیگیری می‌شود و دسترسی به این سامانه برای همه اعضای شورا ایجاد شده است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان این که هزار و ۵۵۹ پروژه تملک دارایی تحت کنترل و ۶۸۷ مورد تحت کنترل ویژه است، گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در مجموع ۱۷ درصد است و امیدواریم بتوانیم این شیب پیشرفت را ادامه دهیم.

وی با تاکید بر این که موضوعات پیچیده است و به راهکارهای ویژه نیاز دارد، یادآور شد: ما ارزیابی عملکرد را به عنوان موضوعی که در مورد آن تعارفی با کسی نداریم، در نظر گرفتیم؛ ما ارزیابی سازمانی، فردی و از نگاه شهروندان را دنبال می‌کنیم که تعهد و پاسخگویی و مهارت‌های ادراکی و اجرایی را در این ارزیابی‌ها مد نظر داریم.

امسال دو‌ سوم مدیران شهرداری در جایگاه خود ابقا شدند

باقری با بیان این که جمعیت، مساحت، بودجه و نیروی انسانی شهرداری تهران در ارزیابی مبتنی بر نگاه شهروندان در سامانه ۱۳۷ مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس برای تمام شهرداران نواحی و مناطق کارنامه سه‌ماهه صادر شده است که البته با توجه به جابه‌جایی‌ها در مناطق، کارنامه شهرداران مناطق تقدیم نشد.

معاون شهردار تهران در واکنش به اظهارات قبلی اعضای شورا مبنی بر این که ثبات مدیریتی در شهرداری با مشکل مواجه شده است، گفت: شهردار تهران برای ۱۲۸ جایگاه حکم صادر می‌کند و امسال ۶۸ درصد از افراد در جایگاه خود ابقا شدند و در مجموع دو سوم از مدیران هیچ تغییری نداشتند و ثبات مطلق را شاهد بودیم. در شهرداری تهران ۲۲ درصد جابجایی شغلی را دنبال کردیم و جابه‌جایی‌ها نیز همگن بوده است.

وی با اعلام این که در برخی موارد به دلیل عملکرد مناسب و برخی توانمندی‌های شهرداران در مناطق، تصمیم گرفته شد که در جایگاه‌های دیگر از آنها استفاده شود، تاکید کرد: امسال دو سوم جایگاه‌های مدیریتی در شهرداری تهران با ثبات همراه بوده است.

بیش از ۲۲ هزار نفر از پرسنل شهرداری وام ۵۰ میلیونی گرفته‌اند

معاون شهردار تهران با بیان این که ۲۲ هزار و ۶۶۰ نفر از پرسنل شهرداری تهران تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با سود ۸ درصد را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: وام‌های پرداختی بر مبنای مدل عدالت‌محور بود و بر اساس قرعه‌کشی انجام شد و در همین راستا ۲۷ هزار نفر به بانک معرفی شدند.

وی به اجرای برنامه‌های گشت‌وگذار برای کارکنان شهرداری و خانواده‌های آنان اشاره کرد و افزود: ۳۵ هزار و ۶۲۵ نفر از اعضای خانواده شهرداری تا پیش از ماه محرم در این برنامه‌ها حضور داشتند. همچنین ۲۱ هزار نفر از خانواده شهرداری به مشهد مقدس اعزام شدند و بنای ما بر این است تمام اعضا و ارکان شهرداری به مشهد اعزام شوند.

۶ هزار نفر از کارکنان شهرداری در شب عید غدیر ارتقای شغلی یافتند

باقری با بیان این که «شهرکارت» و «شهروندکارت» به اعتبار ۵۰ میلیون تومان در اختیار تمام پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری قرار گرفته است، یادآور شد: ۳۲ میلیارد تومان خرید از این مسیر انجام شده است و در طرح نورا نیز ۱۵۰ میلیارد تومان خرید توسط پرسنل شهرداری انجام شده است و در مجموع میزان خریدهای پرسنل شهرداری در بسته خرسندساز به ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

معاون شهردار تهران با بیان این که آیین‌نامه ارتقای شغلی در شهرداری تهران تسهیل شده است، تصریح کرد: اگر مدل قبلی اجرا می‌شد، عده زیادی نمی‌توانستند امتیاز لازم را کسب کنند، اما ۶ هزار نفر از کارکنان شهرداری همزمان با شب عید غدیر در مدل جدید ارتقای شغلی یافتند و به طور میانگین مبلغ مشخصی به حقوق آنها افزوده شود و پیش از ماه صفر نیز جشن ارتقای شغلی برای کارکنان قراردادی نیز برگزار خواهد شد.

بسته خرسندساز ۲ با محوریت مسکن کارکنان اجرا خواهد شد

باقری با تاکید بر این که بسته خرسندساز ۲ با محوریت مسکن کارکنان اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: ۹۷۰ نفر نامه مکتوب ارسال و شاخص‌های مدنظر خود را برای در نظر گرفتن اولویت اعلام کردند. شب گذشته جلسه‌ای با محوریت نحوه توزیع مسکن در شهرداری برگزار شد و شهردار تهران تا ۱۰ شب مسکن کارکنان را مورد بررسی قرار داد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران همچنین با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگران، گفت: هیچ جای کشور مثل شهرداری برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثار گر اقدام نکرده است؛ ۴ هزار و ۳۱۸ نفر تا شب گذشته حکم دریافت کردند و برای نیروهای حجمی نیز با توجه به پیگیری‌های شهردار، از ۲ هزار و ۸۳۰ نفر تاکنون ۲۳۸ نفر حکم دریافت کردند و مابقی برای مدرک تحصیلی هنوز در نوبت هستند.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر پاکبانان ما می‌توانند به صورت رایگان خدمات دریافت کنند و جشن های برج میلاد نیز برای خانواده پاکبانان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز