خبرگزاری کار ایران

سردار رادان در آیین نکوداشت شهدای فراجا در سال ۱۴۰۲:

با شهدا عهد می‌بندیم مقتدرانه با خاطیان امنیت برخورد کنیم

با شهدا عهد می‌بندیم مقتدرانه با خاطیان امنیت برخورد کنیم
کد خبر : ۱۳۷۱۰۸۴

فرمانده فراجا ضمن روایت نحوه شهادت مرزبانان انتظامی در برجک مرزی مزه‌سر گفت: اجازه نمی‌دهیم تعداد اندکی هنجارشکن ارزش‌های دینی و امنیت مردم را به سخره بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار احمدرضا رادان صبح امروز در آیین نکوداشت شهدای فراجا در سال ۱۴۰۲ که با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور و جمعی از فرماندهان فراجا و دیگر مقامات لشکری و کشوری در سالن کوثر ستاد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: فرماندهی کل انتظامی کشور مفتخر است که برای تامین امنیت و آرامش و آسایش مردم، مشتاقانه امنیت و آرامش خود را فدای مردم کرده و با گذشت از جان و گذر از خون خود، آسایش مردم را تقدیم آنها می‌کند.

وی افزود: شهدای فراجا که در مکتب اباعبدالله‌الحسین (ع) با پرچمدار انقلاب، رهبری معزز عهد و پیمان بستند، جان خود را فدای آسایش و آرامش مردم کردند. ۲۰ شهید عرصه نظم و امنیت سال ۱۴۰۲ فراجا که امروز در خدمت خانواده‌های آنان هستیم و ۲ شهید جانباز از شهدایی هستند که خون آنها برای تامین امنیت در ۹ استان کشور فدا شد و در سال جاری ۱۰ شهید انتظامی و ۱۰ شهید مرزبانی مسیر مبارزه با قانون‌شکنان و هنجارشکنان درحوزه انتظامی را روشن کردند.

فرمانده انتظامی کل کشور همچنین به روایت نحوه شهادت نیروهای مرزبانی فراجا در برجک مرزی مزه‌سر در استان سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: اتفاق برجک مزه‌سر یکی از جلوه‌های ویژه بود که فرزندان ما در مرزبانی آفریدند، ده‌ها نفر سراپا مسلح به یک برجک مرزی در نقطه صفر مرزی حمله می‌کنند. برجک محاصره می‌شوند و با سلاح‌های مختلف حمله می‌کنند، افراد مسلح بسیار تلاش می‌کنند تا رزمندگان را به تسلیم بکشند و اسیر کنند، اما بچه‌های ما با نه گفتن حمله را آغاز کرده و جانانه و مردانه مقاومت می‌کنند تا جایی که در این مبارزه تعدادی که تلاش می‌کنند خود را به برجک برسانند، درگیری را بر خود سخت دیده و به زحمت می‌افتند.

سردار رادان ادامه داد: براساس اطلاعات موثق تعدادی که تلاش کردند خودشان را به برجک برسانند، از فرماندهانشان در برابر آتش ایرانی‌ها درخواست نیروی کمکی کرده بودند که این نشان از مقاومت نیروهای ایرانی داشت. پایان درگیری مزه‌سر مصادف شد با شهادت همه رزمنده‌هایی که در آن برجک بودند و این رزمندگان همگی شهید شدند، اما برجک را به دشمن واگذار نکردند.

رئیس پلیس کشور تاکید کرد: شهدای انتظامی در درگیری‌های متفاوتی جان خود را تقدیم کشور می‌کنند، در جنگ با تروریست‌ها، عملیات تروریستی (‌مثل شهید شهرکی)، مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر و در راه امر به معروف.مجموعه انتظامی شهید تقدیم کشور کرده است تا امنیت مردم حفظ شود، اما اگر کسی بخواهد از ماموران قانون عبور کند، حتما از آن عبور می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم تعداد اندکی هنجارشکن ارزش‌های دینی و امنیت مردم را به سخره بگیرند.

وی در پایان تصریح کرد: این برای مجموعه انتظامی کشور افتخار است که همچنان باب شهادت در فراجا باز است. با شهدا عهد می‌بندیم که مقتدرانه با افرادی که می‌خواهند امنیت را خدشه‌دار کنند، برخورد کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز