خبرگزاری کار ایران

عوامل بازدارنده از اعتیاد تقویت شوند

عوامل بازدارنده از اعتیاد تقویت شوند
کد خبر : ۱۳۱۱۵۷۰

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر بر لزوم توجه به سلامتی و سبک زندگی پویای مردم از طریق آموزش تاکید کرد و گفت: در این مسیر با تقویت عوامل بازدارنده، به پیشگیری از اعتیاد در جامعه کمک کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدهادی عسکری در آغاز به کار دوره آموزشی سالانه کارشناسان فرهنگی و پیشگیری این ستاد و شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استانهای سراسر کشور با اشاره به ضرورت توجه به حوزه پیشگیری از اعتیاد گفت: در این حوزه نیازمند حضور اجتماعی، استحکام بخشیدن به نقش‌آفرینی مردم و حمایت از کنشگران داوطلب هستیم.

وی با اشاره به ضرورت پرداختن به آموزش بیان کرد: باید از طریق آموزش به سلامتی و سبک زندگی پویای مردم توجه کنیم و در این مسیر با تقویت عوامل بازدارنده به پیشگیری از اعتیاد در جامعه کمک کنیم.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد توجه به استمرار برنامه‌ها برای تأثیرگذاری بیشتر در امر پیشگیری را مهم دانست و افزود: محیط‌های آموزشی در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند؛ چرا که به دلیل مدت زمان طولانی حضور نوجوانان و جوانان امکان برنامه‌ریزی برای انجام مداخلات پیشگیرانه وجود دارد و می توان به اصلاح طرح‌واره‌های ذهنی ایشان پرداخت.

عسکری در ادامه کارشناسان فرهنگی و پیشگیری را عنصر سازمانده و محوری در انسجام‌بخشی به طراحی و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دانست و اظهار امیدواری کرد که برگزاری این دوره در ارتقای سطح دانش شرکت‌کنندگان در دوره و حضور آنان در پیشبرد و مردمی‌سازی امر پیشگیری از اعتیاد موثر باشد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ گفتنی است؛ دوره آموزشی سالانه کارشناسان پیشگیری ستاد و استانها با هماهنگی مشترک دفتر تحقیقات و آموزش و اداره کل فرهنگی پیشگیری از صبح ۲۹ آذر به صورت مجازی آغاز و تا عصر امروز ۳۰ آذر ادامه دارد و اساتید مجرب مدعو در چهار موضوع محوری و مهم اصول کاربردی پیشگیری اولیه در نوجوانان، مرور آخرین تجربیات موفق کشورها در زمینه پیشگیری از اعتیاد، تکنیک‌ها و مدل‌های موثر پیشگیری در کودکان و نوجوانان و آسیب شناسی روانی اعتیاد؛ به ارائه مباحث کاربردی می‌پردازند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز