خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛

ساخت آینده کشور، ماموریت اصلی نظام تعلیم و تربیت است

ساخت آینده کشور، ماموریت اصلی نظام تعلیم و تربیت است
کد خبر : ۱۳۰۹۲۸۱

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان و مدیران مدارس استثنایی کرمان گفت: ساخت آینده کشور، ماموریت اصلی نظام تعلیم و تربیت است، طرح رتبه‌بندی اولین قدم دولت برای حمایت از معلمان است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حمید طریفی حسینی با بیان اینکه با ارزش‌ترین سرمایه کشور و امانت‌هایی به نام دانش آموز در اختیار ما است، افزود: اولین کار ما حفظ و صیانت از دانش آموزان و افزودن ارزش افزوده به این سرمایه است، همه بخش‌ها باید در خدمت آموزش و پرورش باشند تا آموزش و پرورش بتواند ماموریت خود را به خوبی انجام دهد. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در دوران کرونا دانش آموزان وارد فضای مجازی شدند و کارکردهای تربیتی و بخش ماموریتی ما دچار چالش‌هایی شد، باید یک بار دیگر مسیر تعالی و رشد دانش آموزان را فراهم کنیم. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع کلانی که در آموزش و پرورش دنبال می‌شود سند تحول دولت است که ۳۷ حوزه اولویت دار در آن و برش اولویت‌ها مشخص شده که برمبنای تفکر تحولی سه محور اصلی داریم. 

طریفی حسینی گفت: اولین محور، اصلاح نظام حکمرانی بر آموزش و پرورش شامل تقویت مدیریت آموزشگاهی و… است، مدیر آموزش و پرورش ستون و مدیر مدرسه محور تحول است، محور تحول، درون بخشی و هم افزایی بین بخشی و فرا بخشی است، ائتلاف‌هایی از دستگاه‌هایی که ارکان تعلیم و تربیت و حاکمیت را در قوای سه‌گانه تشکیل می‌دهند. 

وی اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش بعد از ۸ ماه بخشنامه‌ای در ۲۴ بند ابلاغ کرده، یکی از سیاست‌های اجرایی آموزش و پرورش استثنایی، مردمی‌سازی امور است که از اولویت‌های دولت هم هست، مردمی‌سازی مبتنی بر مکتب حاج قاسم سلیمانی. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: رتبه‌بندی معلمان قدم اول دولت برای حمایت از معلمان است، کارآمدی سیستم را باید نشان دهیم، همه ما انتظار یک سیستم بهره‌ور را داریم، بهره وری به معنی بالاتر بردن عملکرد نسبت به آنچه از ما انتظار دارند، هست. 

طریفی حسینی با اشاره به این که امسال ۱۰۰ مرکز رفع مشکلات یادگیری در کشور به بهره برداری رسیده، تصریح کرد: محور دوم، توسعه عدالت تربیتی است که در این راستا، قرارگاه عدالت تربیتی شکل گرفته و سطح دیگر آن متنوع‌سازی است، اردوگاه‌هایی در کشور مناسب‌سازی می‌شود، جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح «شهید محمودوند» با شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل در دستور کار قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: محور سوم روزآمدسازی فعالیت‌های پرورشی و آموزشی است که برای این منظور، توسعه متوازن متناسب با آمایش و زیست بوم و نیاز منطقه انجام شده است. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۵۰۰ نیروی توانبخشی در کشور آموزش دیده اند، گفت: حق دانش آموزان استثنایی این است که شرایط تحصیلشان متناسب با استعداد و توانایی‌شان در مسیر درست قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز