خبرگزاری کار ایران

لزوم تعامل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با معاونت ابتدایی

لزوم تعامل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با معاونت ابتدایی
کد خبر : ۱۱۹۶۳۸۹

نشست مشترک مسئولان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی سرپرست سازمان پژوهش ضمن تأکید بر جایگاه مهم آموزش ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: تعامل با بخش‌های مختلف وزارتخانه یکی از الزامات تحقق اهداف سازمان در فضای واقعی آموزش و پرورش کشور است و در این میان معاونت آموزش ابتدایی اهمیت زیادی دارد.

سپس رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش براهمیت جایگاه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و لزوم تعامل و هم افزایی این سازمان و معاونت ابتدایی تأکید کرد.

اهمیت پرهیز از نگاه خطی به فعالیت سازمان پژوهش در تهیه و تدوین برنامه درسی و کتاب‌های آموزشی و عطف توجه به برقراری ارتباط تعاملی با معاونت‌های آموزشی در فرآیندهای برنامه‌ریزی درسی، لزوم پرداختن به محتواها و ابزارهای آموزشی متنوع و حرکت به سمت بسته‌های تربیت و یادگیری و ضرورت ارتقای سطح همکاری‌های مشترک میان سازمان پژوهش و معاونت آموزش ابتدایی از جمله مواردی بود که حکیم زاده برای همکاری مشترک با سازمان پژوهش برشمرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه توضیحاتی را درباره سه برنامه ویژه «بسته تحولی خوانا»؛ «آموزش مهارت‌های برنامه‌نویسی و سواد دیجیتالی» و «طرح اتقان (ارتقای توانمندی‌های قرآنی معلمان و مربیان دوره ابتدایی)» ارائه کرد. این سه برنامه در کنار برنامه درسی آموزش عشایری از جمله اقداماتی هستند که در ارتباط مشترک میان دو مجموعه سازمان پژوهش و معاونت ابتدایی در حال پیگیری هستند.

علی محبی معاون برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش نیز با تأکید بر نگاه مثبت به همکاری مشترک میان دو مجموعه، گفت: هم افزایی و انسجام بیشتر و پرهیز از موازی کاری از اقداماتی است که می‌تواند تعاملات ما با همه بخش‌ها به ویژه معاونت آموزش ابتدایی را ارتقا دهد.

در این نشست، سید محمد حسینی مدیرکل دفتر دبستانی و صفرعلی یازرلو مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری معاونت آموزش ابتدایی و همچنین، حجت الاسلام حمید محمدی رئیس حوزه تربیت و یادگیری قرآن و عربی، حمید یزدانی رئیس حوزه تربیت و یادگیری کار وفناوری، محمد صالح مذنبی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و ملاحت نجفی عرب رئیس حوزه تربیت و یادگیری زبان و ادبیات فارسی دیدگاه‌ها و ملاحظات خود را مطرح کردند.

لطیفی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در انتهای جلسه ضمن تأکید مجدد بر اهمیت رابطه مستمر با بخش‌های دیگر وزارتخانه به عنوان یک اصل مهم، نقش معاونت آموزش ابتدایی و معلمان را در سه زمینه «طراحی برنامه درسی»، «مشارکت در تأمین اجزای بسته‌های تربیت و یادگیری» و «تغییر ذهینت و نگرش معلمان از کتاب‌محوری به سمت پذیرش بسته‌های تربیت و یادگیری» حائز اهمیت دانست و پیشنهاد داد برای هم‌افزایی بیشتر، جلسات منظمی در سطوح مختلف سازمانی میان دو مجموعه برگزار شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز