خبرگزاری کار ایران

نیمی از جمعیت شاغل در آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند

نیمی از جمعیت شاغل در آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند
کد خبر : ۱۱۸۷۰۵۵

نوری گفت: نیمی از جمعیت شاغل در آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین ما بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز داریم که نیمی از اینها دختر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش بانوی خردمند به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و بزرگداشت روز زن و مقام مادر با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و انسیه خزعلی معاون زنان ریاست جمهوری صبح امروز در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

یوسف نوری در این مراسم اظهار داشت: پیامبر بارها به دستان حضرت زهرا بودسه میزد و حضرت مادر امت اسلامی هستند. امروز در عرصه تعلیم و تربیت پرداختن ما به سیره حضرت زهرا ذکر مهمی است. هر بار در این موضوع کار شد انسان‌هایی طراز را تربیت کردند که شهدای ما از جمله آنان بودند. ما ۶ هزار شهیده دختر و زن داریم که ۵۰۰ نفر آنها در خط مقدم به شهادت رسیدند.

وی افزود: شهدای بزرگی که جهانی شدند و انسان‌هایی مثل حضرت امام پدیده قرن شدند از تهذیب نفس و جهاد اکبر به قله‌ها رسیدند. حضرت زهرا روش‌های الگویی داشتند مثلا شب عروسی خود لباس عروسی را به فقیر بخشدیدند. دوم اینکه شب‌ها برای نماز و دعا می ایستادند و برای دیگران دعا می‌کردند و فرزندانشان هم می‌دیدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موعظه حسنه از دیگر روش‌های حضرت زهرا برای تربیت است‌. ظلم ستیزی در اینجا بسیار مهم است که در نهایت تبدیل به جهاد خواهد شد که رهبری هم روز گذشته در سخنان خود به آن اشاره داشتند.

وی افزود: حضرت زهرا در شب قدر فرزندان خود را بیدار نگه میداشت تا آن را درک کنند. روش محبت ورزی هم از جمله روشهای ایشان بود.

نوری گفت: نیمی از جمعیت یک شاغل در آموزش و پرورش از میان  ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر را زنان تشکیل می‌دهند. ما بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز داریم که نیمی از اینها دختر هستند. زنان به دلیل طبع لطیف، ظرافت‌هایی را به خوبی در مدارس پیاده می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز