خبرگزاری کار ایران

توزیع شب نامه علیه کارگران در نهمین روز از اعتصاب «واگن پارس»

توزیع شب نامه علیه کارگران در نهمین روز از اعتصاب «واگن پارس»
کد خبر : ۲۳۸۷۰۸

«در نهمین روز اعتراض صنفی در کارخانه واگن پارس، شب نامه‌ای علیه کارگران اعتصابی در کارخانه توزیع شده است. / کارگران در حالی این شب نامه‌ را شنبه در کمدهایشان یافته‌اند که کارخانه در روزهای پنج شنبه و جمعه تعطیل بوده است.»

اعتراض صنفی ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک در واکنش به خودداری کارفرما از اجرای مصوبه شورای تامین این شهرستان مبنی بر بازگشت به کار رئیس نهاد کارگری کارخانه، صبح امروز(شنبه ۱۳ دی) به نهمین روز متوالی وارد شد.

منابع کارگری ایلنا گزارش داده‌اند در نهمین روز اعتراض صنفی در کارخانه واگن پارس، شب نامه‌ای علیه کارگران اعتصابی در کارخانه توزیع شده است.

بر اساس گزارش کارگران، در این شب نامه گفته شده است کارگران واگن پارس خواستار پایان اعتصاب و بازگشت به کار هستند.

کارگران در حالی این شب نامه‌ را شنبه در کمدهایشان یافته‌اند که کارخانه در روزهای پنج شنبه و جمعه تعطیل بوده است.

کارگران در عین حال می‌گویند از صبح امروز در کارخانه شایعه شده است که آقای درخشنده‌بخت، رئیس نهاد کارگری واگن پارس، اخراج نشده بلکه استعفاء داده است.

بر اساس گزارش دیگری از کارگران، کارکنان ساختمان اداری به دستور کارفرما و مدیر داخلی کارخانه صبح امروز به کارگاه آمده بودند تا تولید را راه بیاندازند.

یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود در این رابطه به ایلنا گفت: کارفرما بر خلاف دستوری که صادر کرده بود خود در کارگاه حاضر نشد اما مدیر داخلی به کارگاه آمد که کارگران به او اجازه صحبت کردن ندادند.

او افزود: البته شماری از مدیران میانی برای کارگران صحبت کردند که این صحبت‌ها به درگیری لفظی میان تعدادی از کارگران موافق و مخالف راه اندازی خط تولید منجر شد‌ اما در ‌‌‌نهایت کارکنان ساختمان اداری به کار خود بازگشتند و تولید همچنان متوقف ماند.

گفتنی استکارگران واگن پارساز روز ۳ دی در اعتراض به اخراج رئیس نهاد کارگری این واحد تولیدی دست از کار کشیده و تولید را متوقف کرده‌اند.

کارگران می‌گویند نماینده اخراجی‌شان تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضویت دارد و از مصونیت نمایندگی برخوردار است بنابراین کارفرما حق اخراج او را ندارد.

ایلنا در هفته‌های گذشته به نقل از کارگران گزارش داده بود که نماینده قرارگاه خاتم الاوصیاء، سهامدار اصلی کارخانه، به کارگران معترض واگن پارس گفته است اخراج رئیس شورای اسلامی کار با نظر سهامدار اصلی صورت گرفته است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز