خبرگزاری کار ایران

۱۵۰کارگر خدماتی بیمارستان علوم پزشکی لار از حمایت قانون کار محرومند

۱۵۰کارگر خدماتی بیمارستان علوم پزشکی لار از حمایت قانون کار محرومند
کد خبر : ۱۵۲۹۹۱۴

دبیر اجرایی خانه کارگر لارستان خواستار اجرای دقیق و کامل مقررات مربوط به حق مرخصی ساعات کار و محاسبه مزایای مزدی ۱۵۰ کارگر خدماتی بیمارستان امام رضا (علیه السلام) لار شد.

محمدحسن قوامی در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: حدود ۱۵۰کارگر تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار تامین نیرو (شرکت سپیدان) به عنوان نیروی خدماتی، منشی، کمک پرستار و متصدی دیگر امور فنی و خدماتی بیمارستان «امام رضا (علیه السلام)» شهر لار مشغول به کار هستند که از دریافت حق اضافه کاری حق مرخصی و مزایای مزدی محروم هستند.

او با بیان اینکه انتظار داریم مدیریت بیمارستان «امام رضا (علیه السلام)» نظارت خود را بر کار پیمانکار بیمارستان بیشتر کند، در ادامه افزود: مقررات مربوط به حق اضافه کاری، حق کارانه، حق شیفت، شرایط انجام کارهای سخت و زیان‌آور و طبقه‌بندی مشاغل به همراه پرداخت به موقع حقوق؛ به صورت کامل اجرایی شود.

وی با اشاره به سوابق ۱۰ تا ۱۲ساله کارگران در بیمارستان «امام رضا (علیه السلام)» شهر لار، در ادامه تصریح کرد: کارگران و کارکنان بیمارستان امام رضا (علیه السلام) به دلیل مشکلات شغلی و ترس از اخراج، قدرت اعتراض ندارند و پیگیر حقوق خود نیستند.

او با تاکید بر اینکه نبودن نیروی جایگزین باعث لغو مرخصی‌ها می‌شود، در ادامه گفت: این شرایط در حالی است هر روز باید این کارگران بدون تعطیلی، بدون استراحت بر سر کار باشند. اگر بخواهند یک روز به هر دلیلی سر کار حاضر نشوند حتما باید یک جایگزین بگذارند در واقع آن‌ها هیچ جمعه‌ای ندارند و تعطیلات برایشان یک رویا شده است.

دبیر خانه کارگر لار همچنین درباره حق اضافه کاری و تعطیل کاری‌های کارگران بیمارستان «امام رضا (علیه السلام)» گفت: متاسفانه پیمانکار در پرداخت حق اضافه کاری کارگران کوتاهی می‌کند. در مجموع این کارگران سه ماه حق اضافه کاری سال ۱۴۰۲ را به همراه ۵ ماه نخست سال جاری (۱۴۰۳) از کارفرما طلبکارند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه کارفرمای شرکت پیمانکار در پرداخت مزایای رفاهی به کارگران تحت مسئولیت خود دچار مشکل است، افزود: به عنوان نمونه مزایای رفاهی روز کارمند به همراه حق‌ کارانه کارکنان غیر پزشک بیمارستان امام رضا (علیه السلام) هنوز پرداخت نشده است.

به گفته وی، دستورالعمل ترمیم حقوق کارکنان نظام سلامت برای این کارگران خدماتی در بیمارستان امام رضا (علیه السلام) هنوز اجرایی نشده در عین حال آن‌ها خواستار برقراری حق رفاهیات خود در دل حقوق به نسبت همکاران شرکتی خود هستند.

او گفت: انتظار داریم که مسئولان بیمارستان امام رضا (علیه السلام) و در نهایت علوم پزشکی لار در جهت یکسان‌سازی حقوق‌ها، قراردادهای کار و یکسان‌سازی مزایای رفاهی نیروها اقدام کنند تا تبعیض میان نیروی شرکتی و غیرشرکتی کاهش یابد.

به گفته وی؛ پرسنل زحمتکش شرکتی، دوشادوش دیگر کادر درمان در این مرکز بیمارستانی در حال انجام وظیفه‌اند؛ اما تبعیضی که به وجود آمده، عزت نفس و انگیزه خدمت‌رسانی را از آن‌ها سلب کرده است.

دبیر خانه کارگر لارستان از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی درخواست کرد با حذف پیمانکاران به این تبعیض‌ها پایان دهند تا از این طریق بخشی از مشکلاتِ معیشتی‌شان مرتفع شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز