خبرگزاری کار ایران

تجمع اعضای تعاونی مسکن کارگری پاکدشت مقابل ساختمان اتحادیه تعاونی مسکن

تجمع اعضای تعاونی مسکن کارگری پاکدشت مقابل ساختمان اتحادیه تعاونی مسکن
کد خبر : ۱۵۰۳۴۶۱

اعضای یک تعاونی مسکن کارگری در پاکدشت صبح امروز چهارشنبه (۲۰ تیر ماه) در مقابل ساختمان اتحادیه تعاونی این شهرستان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۴ هزار عضو یک تعاونی مسکن کارگری در شهرستان پاکدشت حدود ۱۹سال است که در انتظار صدور مجوز زمین‌های خود در بلاتکلیفی بسر می‌برند. شماری از اعضای این تعاونی، صبح امروز (۲۰ تیر ماه) به وضعیت بلاتکلیفی خود اعتراض کردند.

معترضان می‌گویند: حدود ۱۹سال (از سال ۸۴) از خرید زمین می‌گذرد؛ اما همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌بریم.

شمار افرادی که از طریق این تعاونی اقدام به خرید زمین کرده‌اند، ۴۰۰۰ نفر است. از قرار معلوم سال ۱۳۸۴ اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگری پاکدشت، برای خانه دار کردن اقشار ضعیف جامعه و کارگران، زمین‌های شهرک امیرالمومنین (علیه السلام) را خریداری کرده و بین پانزده تعاونی اتحادیه تقسیم می‌کند، تا برای ساخت مسکن کارگری به کارگرفته شوند، ولی وزارت راه و مسکن و شهرسازی، این زمین‌ها را موات اعلام کرد.

در طی سال‌های اخیر اختلافات میان وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه موجب شد، کارگران و کسانی که با قسط زمین‌ها را خریده‌اند، حدود ۱۹ سال معطل بمانند و به صورت صلح‌آمیز دست به اعتراض بزنند. ۴ هزارخانوار کارگری برای مسکن‌دار شدن در شهرک امیرالمؤمنین (علیه السلام) در حالی همچنان در انتظار هستند که آبان ماه سال ۱۴۰۱ رئیس جمهور ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از این زمینها در جمع اعضای معترض این تعاونی حضور یافت و و دستور تعیین تکلیف این زمینها را تا یک ماه آینده داد.

پس از تصویب رفع مشکلات شرکت تعاونی امیرالمومنین (علیه السلام) در شورای برنامه ریزی استان، موضوع به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور فرستاده شد و در نوزدهمین جلسه این شورا، کلیات طرح میانکاره با هدف رفع مشکل شرکت تعاونی و شهرک‌های مسکونی پاکدشت به تصویب رسید.

اعضای معترض این تعاونی کارگری در پاکدشت میگویند؛ هر چند با مساعدت رئیس جمهور بعد از چند روز طرح میانکاره‌ی ۹۲ هکتاری شهرک به شورای عالی شهرسازی و معماری رفت و تمامی کارشناسان از طرح دفاع کردند ولی متاسفانه برخی مسئولان وزارت راه وشهرسازی به بهانه اینکه این طرح دو سال دیگر کار اجرایی دارد، طرح را راکد نگه داشته‌اند.

اعضای تعاون مسکن شهرک امیرالمومنین (علیه السلام) در پایان از دادستان پاکدشت تقاضا کردند برای رفع مشکلات این تعاونی به سرعت ورود کرده و با مقصران و کارشکنان برخورد قضایی انجام دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز