خبرگزاری کار ایران

به بهانه انتخابات ریاست جمهوری در باب جشنواره‌ای ویژه رسانه؛

جشنواره‌ای که به ذات رسانه و اصالتش می‌پردازد

جشنواره‌ای که به ذات رسانه و اصالتش می‌پردازد
کد خبر : ۱۴۹۷۶۷۶

بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران در شرایطی فعالیت خود را دنبال می‌کند که تا پایان مهلت دریافت آثار تا سه روز بیشتر باقی نمانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جامعه ایران که این روزها درگیر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و با خبر سروکار گسترده‌ای دارد، این مهم بار دیگر ثابت شده است که برگزاری جشنواره‌ای مختص رسانه‌ها و عملکرد نیروهایشان چقدر ضرورت دارد. این میان حالا که این رویداد احیای دوباره‌ای شده شاید تصور شود به زعم عده‌ای بر اساس معیارهای سیاسی و جناح بندی‌ها جوایزش اعطا می‌شود اما فعالیت این رویداد وسعتی فراجناحی دارد و به ذات و کنه خبر و اصالتش متکی است. جشنواره ملی رسانه‌های ایران با نام سابق جشنواره مطبوعات در دوره گذشته نشان داد که همچنان یاران دیرین و وفادار خود یعنی خبرنگاران را همراه خود دارد. اصحاب فرهیخته رسانه در این رویداد امروز با نام رسانه نگار بیشتر شناخته می‌شوند چراکه هم جشنواره و هم خودشان دیگر صرفا از قالب‌های سنتی خبررسانی به شیوه مکتوب بهره نمی‌برند بلکه ویدئوها و پادکست‌ها نیز به ابزارهای مهمی در اطلاع‌رسانی و جذب مخاطبان بدل شده‌اند و در جشنواره رسانه بیست و دوم نیز جایگاه ویژه‌ای دارند. محوریت این رویداد در دوره جدیدش بر تحولات رسانه‌ای و ضرورت آن‌ها بنا دارد. نکته‌ای که در این گزارش به آن اشاره شده موضوعات جشنواره امسال و نقطه نظرات دو متخصص و اهل فن درباره تجربه جشنواره بیست و یکم رسانه است.

اهمیتی که مغفول مانده بود

علی اصغر شفیعیان مدیر مسئول پایگاه خبری انصاف نیوز می‌گویدعدم دخیل کردن رویکرد سیاسی و جناحی در ارزیابی آثار یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوره قبل جشنواره ملی رسانه‌های ایران بود. وقتی جایزه‌ها را دیدم که به یک طیف خاصی داده نشد و گسترده بود برایم جذابیت داشت. برگزاری جشنواره پس از ده سال را اقدامی رو به جلو می‌دانم و وقفه ده‌ساله باعث شده بود تا خیلی‌ها متوجه اهمیت آن نباشند اما این برگزاری بار دیگر اهمیت رسانه نگاری و کیفیتش را ثابت کرد.

جناح‌بندی در جشنواره رسانه‌های ایران در کار نبود

محمد وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار درباره امتیازات جشنواره بیست و یکم می‌گوید: اگرچه نظام ارزشیابی جشنواره تحت تاثیر فضای موجود بود اما به هرحال لیست منتخبان گویای این بود که گرایش سیاسی خیلی بر معیارها غلبه نداشت و این به نظر من جز امتیازات جشنواره بود. رسانه‌های ملی به ویژه در بخش رسانه‌های نوشتاری حضورشان کمتر پرنشاط بود و این می‌تواند در دوره جدید جشنواره مورد توجه ویژه‌تری قرار بگیرد.

بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران حالا بعد از دوره بیست و یکم خود که بعد از وقفه‌ای ۱۰ساله برگزار شده بود و توانست آمار بیش از ۶ هزار شرکت کننده را در کارنامه خود به ثبت رساند، از اهمیت حرکت در مسیر تحول و توسعه غافل نمانده است و با ارائه پیشنهادات و راهکارهایی به رسانه‌ها سعی در ترغیب مدیران این مجموعه‌ها برای بهره‌گیری از ابزارها و دستاوردهای نوین رسانه‌ای دارد. چنانچه بخش ویژه رقابتی این رویداد نیز ناظر به عملکرد رسانه‌ها بر پایه مستندات و خوداظهاری آن‌ها به معرفی رسانه برتر در حوزه ایجاد و تحقق تحول در ساختار، تولید و توزیع و انتشار محتوا اختصاص یافته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز