خبرگزاری کار ایران

تقدیر معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از میزان جذب سرمایه در خراسان شمالی

تقدیر معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از میزان جذب سرمایه در خراسان شمالی
کد خبر : ۱۴۹۶۶۰۲

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: باید اذهان شورای برنامه‌ریزی استان به جای مدیریت هزینه روی مدیریت سرمایه تمرکز کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی معبر است و در سال‌های اخیر مدت ماندگاری گردشگران در این استان بالا رفته است، اکنون می‌تواند با توجه ویژه به حوزه صنایع دستی به مقصدی پایدار برای گردشگران تبدیل شود. 

او ادامه داد: دنیا این روزها به دنبال روایت است. صنایع دستی به عنوان تجلی فرهنگ هاست و ظرفیت استان از لحاظ سنن و آیین‌ها می‌تواند شرایط توسعه را در خراسان شمالی فراهم کند. 

جلالی تصریح کرد: با توجه به طرح‌های ارائه شده استان خراسان شمالی از سر جمع تسهیلات در کشور در سال ۱۴۰۲، این استان موفق به جذب نزدیک به ۵۷ میلیارد تومان شده که قابل قدردانی است. 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: اخذ تسهیلات برای صنایع دستی با توجه به نوع نظام بانکی و فرآیند اداری و تأمین تضامین مورد نیاز برای هنرمندان بسیار سخت است که با پیگیرهای وزارتخانه در حال رفع موانع هستیم. 

او ادامه داد: حوزه صنایع دستی امروز نیازمند تقویت توجهات برای این حوزه است و کاهش فرآیندهای طاقت فراسا برای حمایت از هنرمندان است. 

جلالی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در این استان خراسان شمالی یکی از همین حمایت هاست و فرصت مناسبی برای آشناسازی مردم با صنایع دستی و فعال کردن چرخه اقتصادی این هنر صنعت در استان است. 

حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای کوتاه کردن فرایندهای اخذ تسهیلات باشد

ناصر فخر موحدی، معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید در راستای کوتاه کردن فرایندهای اخذ تسهیلات باشد. سبد حمایتی هنرمندان صنایع دستی کمتر از سایر حوزه هاست و نیاز به به حمایت‌های ویژه‌ای برای گسترش آن دارد. 

او افزود: باید تلاش شود تا سهم استان از بودجه‌های حمایتی در حوزه صنایع دستی افزایش یابد. یکی از مهمترین موضوعات این استان آگاهی بخشی از فرصت هاست و زمینه‌سازی برای رشد و ادبیات‌سازی است. 

موحدی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های بنیادهای ملی همچون علوی، برکت می‌توان فضای مناسبی برای کار آفرینی به وجود آورد. همچنین باید بتوانیم از ظرفیت‌های این بنیادها برای ترویج موضوع صنایع دستی و کارآفرینی استفاده کنیم. 

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: فرهنگ استان ما مطالبه‌گری است و بازاریابی و تقویت بخش خصوصی برای توسعه پایدار مطالبه ماست که با حمایت‌های ملی توسعه این هنر صنعت در استان رقم خواهد خورد. 

این جلسه با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، معاون استاندار، مشاور معاون صنایع دستی کشور، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی و مدیر کل سرمایه‌گذاری استانداری خراسان شمالی در محل استانداری برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز