خبرگزاری کار ایران

در آستارا انجام شد؛

آغاز کلنگ زنی پروژه های احداث شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب

آغاز کلنگ زنی پروژه های احداث شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب
کد خبر : ۱۵۰۲۳۲۵

عملیات اجرایی تکمیل پروژه های احداث شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهر آستارا برای بهره مندی ۲۰ هزار نفر در قالب ۳ پروژه با حضور مسوولان کشوری و استانی آغاز شد.

به گزارش ایلنا از آستارا، ظهر یکشنبه مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی پروژه‌های احداث شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهر آستارا در قالب ۳ پروژه با مبلغ اولیه قراردادی ۹۴۰ میلیارد ریال، با حضور ابراهیم نیا معاون امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور، مهدی زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و، داداشی نماینده مردم شریف آستارا در مجلس شورای اسلامی، علیرضا غیاثی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان، شهاب زاده فرماندار شهرستان آستارا، معاون و تعدادی از مدیران ستادی و شهرستانی شرکت آبفا در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهر آستارا برگزار شد.

۱۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح تأسیسات فاضلاب آستارا

«علیرضا غیاثی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در این مراسم با تشریح احجام این طرح اظهار کرد: احداث تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۶ هزار و ۳۰۰ مترمکعب بر شبانه روز، احداث ۱۵ باب ایستگاه پمپاژ و منهول پمپ، اجرای ۱۰۵ کیلومتر شبکه فاضلاب بهداشتی و اجرای ۱۰ هزار فقره انشعاب، احجام کلی طرح تأسیسات فاضلاب آستارا می‌باشد که جهت بهره مندی ۳۲ هزار نفر از هم استانی‌های عزیزمان در شهرستان آستارا در حال اجرا است.

غیاثی افزود: تا به امروز اجرای طرح مذکور ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و احداث سازه ایستگاه پمپاژ اصلی ورودی به تصفیه خانه فاضلاب، اجرای بیش از ۱۵ کیلومتر لوله گذاری شبکه جمع آوری فاضلاب شامل خطوط اصلی و فرعی، اجرای یک کیلومتر خط انتقال ورودی به تصفیه خانه فاضلاب به قطر ۶۰۰ میلیمتر؛ اجرای ۷۰۰ فقره انشعاب و اجرای یک واحد پکیج تصفیه فاضلاب با ظرفیت یک هزار مترمکعب در شبانه روز در شهرک مهدی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد احجام عملیاتی طرح تأسیسات فاضلاب آستارا است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل آبفای گیلان با اشاره به اعتبارات این طرح گفت: تاکنون یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح تأسیسات فاضلاب آستارا هزینه شده است و جهت تکمیل طرح، نیاز به تأمین ۲۸ هزار میلیارد دیگر است.

وی تصریح کرد: در ادامه اجرای این طرح که امروز با کلنگ زنی استاندار گیلان آغاز شد؛ یکی از اصلی ترین سه پروژه قابل اجرا شامل لوله گذاری شبکه جمع آوری فرعی و اصلی فاضلاب در اقطار ۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۱۵ میلیمتر به طول یک هزار و ۶۹۶ متر که در خیابان‌های امام خمینی (ره) و محرم نژاد با اعتباری بالغ بر ۲۸۲ میلیارد ریال در مدت ۱۰ ماه اجرایی خواهد شد.

غیاثی ادامه داد: همچنین طبق قرارداد، شبکه جمع آوری اصلی فاضلاب در اقطار ۴۰۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ میلیمتر به طول یک هزار و ۷۱۱ متر در خیابان‌های حکیم نظامی و شریعتی با اعتبار ۲۹۱ میلیارد ریال در مدت ۱۲ ماه عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل آبفای گیلان اضافه کرد: پروژه سوم قابل اجرا در این طرح نیز، اجرای خطوط انتقال فاضلاب تحت فشار و ثقلی از ایستگاه پمپاژ PS1 تا ایستگاه پمپاژ اصلی ورودی به تصفیه خانه فاضلاب (PM) در اقطار ۵۰۰، ۶۰۰ و ۷۰۰ به طول ۲ هزار و ۵۵۰ متر با صرف اعتباری معادل ۳۶۵ میلیارد ریال می‌باشد که مطابق با قرارداد در مدت زمان ۱۴ ماه اجرایی خواهد شد.

وی در مجموع اجرای ۶ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۹۴۰ میلیارد ریال را احجام اجرایی این ۳ پروژه عنوان کرد و افزود: با اتمام و بهره برداری از این پروژه‌ها جمعیتی معادل ۲۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته و از نتایج آن بهره مند خواهند شد.

اتمام پروژه‌های ناتمام یکی از مأموریت‌ها مهم در دولت سیزدهم بود

«محمد رضا شهاب زاده» فرماندار شهرستان آستارا با تسلیت ایام سوگواری محرم گفت: یکی از ماموریت‌هایی که در دولت سیزدهم مکلف به انجام آن بودیم اتمام پروژه‌های ناتمام بود که یکی از مهمترین این پروژه‌ها، طرح جمع آوری بهداشتی فاضلاب آستارا است.

وی افزود: فاز اول این طرح بزرگ در اردیبهشت ماه سال جاری به اتمام رسید و فاز دوم امروز آغاز و با کسب تجربه از کاستی‌های فاز اول این طرح، امید است فاز دوم بدون مشکل و با سرعت هر چه تمام تر اجرایی و با اتمام و بهره برداری از آن شیرینی بهره مندی از مزایا و برکات این طرح عظیم به کام مردم عزیز آستارا بنشیند و دغدغه چندین ساله مردم مرتفع شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز