خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

رئیس جمهور به خواست جامعه کارگری و بازنشستگی برای انتخاب وزیر کار توجه کند

رئیس جمهور به خواست جامعه کارگری و بازنشستگی برای انتخاب وزیر کار توجه کند
کد خبر : ۱۵۱۲۰۸۴

حمیدرضا امینی بیان کرد: کسی که در حوزه روابط کار، تعاون، صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی و حمایتی و رفاهی، تخصص و تبحر دارد، و جامعه هدف خود در این وزارتخانه را می‌شناسد، باید به‌عنوان وزیر کار معرفی شود.

به گزارش ایلنا، انتخاب وزیر کار دولت چهاردهم به یکی از بحث‌برانگیزترین مسائل این روزهای جامعه کارگری کشور بدل شده است. از سوی دیگر، بازنشستگان، کارفرمایان، تعاون‌گران و فعالان صنعتی و اصناف در کنار فعالان اقتصادی دیگر حوزه‌ها نسبت به روند انتخاب وزیر حساس هستند. 

در این رابطه، حمیدرضا امینی (دبیراجرایی خانه کارگر شهر اصفهان) با اشاره به اهمیت انتخاب وزیر اصلح برای وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهادی است که اغلب مردم به ویژه کارگران و بازنشستگان با آن در ارتباط هستند و اهمیت آن برکسی پوشیده نیست. به همین دلیل دولت باید وزیری را به‌عنوان سکاندار این وزارتخانه تعیین کند که از جهات مختلف اشراف و اطلاعات کافی برای مدیریت این وزارتخانه راهبردی را داشته باشد. 

وی افزود: کسی که در حوزه روابط کار، تعاون، صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی و حمایتی و رفاهی، تخصص و تبحر دارد، و جامعه هدف خود در این وزارتخانه را می‌شناسد و نیازهای جامعه و مطالبات اقشار را بداند، بهتر از هر فرد دیگری می‌تواند متصدی این پست مهم باشد. گزینه‌های پیشنهاد آنان در شورای راهبردی مطرح شده است، در نهایت به یک نفر منتهی خواهد شد. یک نفر باید تمامی این قابلیت‌ها و نه فقط چند مورد از آن‌ها را داشته باشد. 

امینی تصریح کرد: به نظر من کسی که همه این شاخص‌ها را داشته باشد و امین مجموعه‌های صنفی و وزارتخانه باشد، شخص آقای علیرضا محجوب است. ایشان سال‌هاست که در حوزه کارگری و تشکل‌های آن، بازنشستگان و فضای حقوق بازنشستگی کشور آشنایی دارند. ایشان هم مسائل کارگری و هم مسائل کارفرمایی را می‌دانند و حق دغدغه صنعت‌گر حقیقی را می‌دانند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر شهر اصفهان تاکید کرد: در حوزه تعاون، علیرضا محجوب دانش کافی برای اداره این بخش را دارد. همچنین درحوزه صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی باتوجه به اینکه ایشان چندین دوره نماینده مجلس و نماینده حامی بازنشستگان بودند، شناخت بسیار خوبی در این حوزه نسبت به مسائل جزئی بازنشستگان دارند. ایشان نسبت به قوانین این بخش‌ها نیز اطلاعات کافی دارد. به همین دلیل تسلط حقوقی و عملی ایشان، علیرضا محجوب را بهترین گزینه برای مدیریت و راهبری وزارت کار ساخته است. 

وی خاطرنشان کرد: انتظار جامعه کارگری این است که براساس دیدگاه‌ها و نظرات رئیس جمهور منتخب ما که رسماً اعلام کردند یک نفر باید از بدنه جامعه کارگری وَ آشنا به درد آن‌ها باید معرفی شود، گزینه اصلح در میان سایر گزینه‌ها با این شاخص آقای محجوب است. این انتظار از آقای پزشکیان است که به خواست جامعه کارگری و بازنشستگی توجه کرده و ایشان را به‌عنوان وزیر معرفی کند. 

امینی ادامه داد: محجوب شخصیتی دارد که می‌تواند تعامل خوبی میان بخش‌های مختلف و نهادهای متفاوت از جمله مجلس و دولت و همچنین تشکلات کارفرمایی و کارگری برقرار کند تا بتواند اداره این وزارتخانه را به نحو احسن انجام دهد. ظرفیت خوبی که در ایشان وجود دارد، باعث شده تا بخصوص برای جامعه هدف کارگر و بازنشسته مثمر ثمر باشند و ان شالله با حضور ایشان، شاهد کاهش مسائل و مشکلات این بخش خصوصاً در بخش درمان و معیشت باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز