خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

فردی دردآشنا از جنس کارگران، وزیر کار شود

فردی دردآشنا از جنس کارگران، وزیر کار شود
کد خبر : ۱۵۰۹۸۹۷

رئیس انجمن‌صنفی گچ‌کاران استان قم گفت: شخصی که به عنوان وزیر کار معرفی می‌شود، باید فردی دردآشنا از جنس کارگر باشد و شناخت وسیع و جامعی از مسائل و مشکلات طبقه کارگر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود کشوری، رئیس انجمن‌صنفی گچ‌کاران استان قم، در دفاع از معرفی علیرضا محجوب برای تصدی پست وزارت کار گفت: شخصی که به عنوان وزیر کار معرفی می‌شود، باید فردی دردآشنا از جنس کارگر باشد و شناخت وسیع و جامعی از مسائل و مشکلات کارگران داشته باشد. وزیری باید در رأس امور قرار بگیرد که به دنبال حذف تشکل‌ها و شوراها و نمایندگان کارگری نباشد. وزیر منتخب باید به دنبال احیا و پر نقش کردن تشکیلات و نمایندگان کارگری در رسیدن به اعتلای جامعه کارگری باشد. 

وی ادامه داد: همینطور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی باید شخصی از بطن جامعه کارگری و آشنا به حقوق کارگر باشد تا خواسته‌های به حق صاحبان اصلی سازمان را پیگیری کند و خواسته‌هایشان جامع عمل بپوشاند. مدیرعاملی برای سازمان تأمین اجتماعی انتخاب شود که با حقوق چهل واندی میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی آگاه باشد و به دنبال اجرای قوانین حمایتی باشد. وزیر کار و رئیس سازمان تأمین اجتماعی باید همسو با هم و در کنار کارگران و بازنشستگان برای احقاق حقوق این طبقه عمل کنند. 

رئیس انجمن‌صنفی گچ‌کاران استان قم تأکید کرد: باید در کنار کارگرانی که به دلیلِ سیاست‌های سرمایه‌دارانه و در پی‌ عدم اجرای قوانین حمایتی ضعیف شده‌اند، ایستاد. از جمله باید در کنار کارگران ساختمانی ایستاد و برای احیای حداقل حقوق آن‌ها تلاش کرد. 

کشوری بیان کرد: افرادی باید در وزارت کار حضور پیدا کنند، که تسلط کافی بر مسائل کارگران داشته باشند. در دولت قبلی، معاونت روابط کار برنامه روشنی برای تشکل‌های کارگری نداشت و نقش نمایندگان کارگری را کم‌رنگ کرد. باید وزیری روی کار بیاید که نقش تشکل‌های کارگری را بداند و به اهمیتِ آن‌ها در بهبودِ اوضاع کارگران آگاه باشد. وزیری که معتقد باشد در کنارِ تشکل‌ها، و نه در مقابله با آن‌ها، می‌توان قدرتِ بیشتری برای حمایت از کارگران داشت. 

کشوری بیان کرد: توقع ما کارگران از دولت و وزیر کار آینده تحول مدیریتی در این حوزه است تا مطالبات به حق کارگران که امنیت شغلی و دستمزد عادلانه است را جامع عمل بپوشاند. باید به سمت اجرایِ واقعیِ سه‌جانبه‌گرایی رفت. باید تناسب تورم و حقوق را برای بهبود معیشت کارگران در نظر گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز