خبرگزاری کار ایران

معرفی آثار راه‌یافته به بخش «واقعیت مجازی» جشنواره فیلم کوتاه تهران

معرفی آثار راه‌یافته به بخش «واقعیت مجازی» جشنواره فیلم کوتاه تهران
کد خبر : ۱۵۴۱۰۵۲

فیلم‌های کوتاه راه یافته به بخش ویژه «واقعیت مجازی» به همراه هیأت انتخاب این آثار در دوره چهل و یکم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستادخبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ هیأت انتخابی متشکل از سه سینماگر ایرانی و غیرایرانی، 8 فیلم از میان 84 فیلم ثبت‌نام شده در بخش «واقعیت مجازی» در جشنواره را به شرح زیر و بدون اولویت معرفی کردند: 

«ساعت چنده؟» به کارگردانی مشترک اریک گیسمن، پیرس گوفارت از آلمان

«شبح گربه» به کارگردانی مشترک لی وانگ، یی وانگ از چین

«زیر سایه هیمالیا» به کارگردانی مشترک آیوش ویپول دودهیا و دیوی بهاگیا از هند

«زمان از دست رفته» به کارگردانی کریستین زیپفل از آلمان

«دزد دریایی مادام: اصول اخلاقی» به کارگردانی مشترک مورگان اومر، دن-چی هوانگ از تایوان

«تضاد یا توهم» به کارگردانی ماریوش بورژیشکوفسکی از لهستان

«دوجان» به کارگردانی تیام یابنده از ایران

«بچه قورباغه» به کارگردانی دایان کتسبورو لینت ایالات متحده

معرفی هیأت انتخاب بخش واقعیت مجازی

کنان سوباشی متولد 1989در کشور ترکیه و دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما و تلویزیون از دانشگاه بیکنت و دکترای سینما از دانشگاه اژه است. او استاد دانشگاه استانبول و و مدرس دوره های فنی و تئوری سینما و رسانه و همچنین کارگردان فیلم های متعدد کوتاه و مستند است. وی که برنده مسابقه بین المللی ارتباط گران جوان ترکیه برای سه سال متوالی شده است؛ پژوهش‌ها و مقالات دانشگاهی متعددی با تمرکز بر رسانه های جدید، سینمای دیجیتال، واقعیت مجازی و تکنولوژی های جدید نگاشته است.

سعید ترخانی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان، متولد 1356در تهران و دارای مدرک دکترای حرفه‌ای مدیریت کسب و کار(DBA) از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است. وی تولید بیش از 15 مجموعه و فیلم کوتاه انیمیشن، توسعه کاربردهای مختلف انیمیشن در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، هالوگرافی، بازی‌های رایانه‌ای را در کارنامه دارد. از دیگر فعالیت های ترخانی می توان به تأسیس و مدیریت موسسه هنری تکم‌فیلم، کارگزاری صادرات پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای، دبیری مرکز فناوری‌های صنعت انیمیشن، تأسیس و عضویت در هیئت مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم انیمیشن ایران، عضویت در انجمن فیلمسازان انیمیشن ایران ASIFA ، سرپرستی پاویون ایران و شرکت های دانش بنیان فیلم و انیمیشن معاونت علمی ریاست جمهوری در بازارهای جهانی کن فرانسه (میپکام)، بازار جهانی محتوا (مسکو)، بازار بین المللی محتوا دبی و شش دوره حضور در بخش مسابقه ایران در جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از سال 1385 تا 1402 اشاره کرد. 

مهدی نیک بین مدرس دانشگاه و دانش آموخته ی انیمیشن و هنرهای دیجیتال، متولد 1360 در تهران است. او متخصص واقعیت مجازی VR، بنیانگذار استودیو پویانمایی نقطه، تولید کننده اولین انیمیشن استریوسکوپی (3DS)، و دارای سابقه همکاری و تولید مشترک با ABU و دانشگاه HEC می باشد. نیک بین همچنین نخبه ی کشوری، برگزیده جشنواره فیلم های سه بعدی آمریکا 3Dff، برنده تکنیکی ترین انیمیشن پنجمین جشنواره بین المللی فیلم دانشجویی برای انیمیشن استریوسکوپی «بچسب به زندگی»، عضو انجمن علمی انیمیشن ایران و عضو خانه حمایت از فیلم کودک و نوجوان می باشد. تألیف مقالات علمی و پژوهشی و توسعه و تجربه ی ژانرهای گوناگون انیمیشن، طراحی و اجرای هویت بصری برای شبکه های سیما، مدیریت تولید و کارگردانی هنری پروژه های ملی و بین المللی انیمیشن و طراحی استودیوهای مجازی از جمله ی دیگر فعالیت های او می باشد. 

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار از 27 مهر تا 2 آبان 1403 در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز