خبرگزاری کار ایران

پروتکل‌های پیشگیری از طلاق منتشر شد

پروتکل‌های پیشگیری از طلاق منتشر شد
کد خبر : ۱۴۹۴۴۴۹

کتاب «معرفی پروتکل‌های غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از طلاق» اثر علیرضا فاضلی مهرآبادی، مالک بسطامی و حسین کارسازی روانه بازار نشر شد

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، کتاب «معرفی پروتکل‌های غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از طلاق» اثر علیرضا فاضلی مهرآبادی، مالک بسطامی و حسین کارسازی است که در پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۴۳۷ صفحه به چاپ رسید.

میزان طلاق و تعارض‌های زناشویی در طول دهه‌های اخیر در حال افزایش روز افزون است و یکی از اولویت‌های کشور پیشگیری از طلاق و افزایش رضایت زناشویی زوجین است.

این اثر منبع راهنمای عملی برای روان‌شناسان، خانواده درمان‌گران، مشاوران و سایر متخصصان حوزه زوج و خانواده در زمینه انتخاب و عرضه مداخلات مبتنی بر شواهد در زمینه غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از طلاق است.

این کتاب در سه بخش تألیف شده است؛ بخش اول با عنوان «کلیات» به بررسی ضرورت مداخلات غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از طلاق، رویکردهای پیشگیرانه در کار با زوج‌ها و تعریف غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از طلاق پرداخته و تاریخچه پروتکل‌های غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از طلاق، غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از طلاق به عنوان رویکرد روانی - تربیتی و عوامل موثر در رضایت زناشویی و پیشگیری از طلاق را شرح داده است.

نویسنده در بخش دوم با عنوان «پروتکل‌های غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از طلاق در جهان» ضمن تبیین برنامه آموزش غنی‌سازی ازدواج (TIME)، برنامه مواجهه با ازدواج (ME) و برنامه ارتباط زوجین (CC)، کاربرد عملی مهارت‌های رابطه صمیمی (PAIRS)، برنامه ارتقای رابطه (RE) و برنامه آماده سازی/غنی‌سازی نسخه سفارشی را تشریح کرده و مداخله مبتنی بر تصویرسازی ارتباطی، برنامه انجمن غنی‌سازی زوجین در ازدواج (A. C. M. E) و برنامه پیشگیری و توانمندسازی رابطه (PREP) را به نگارش درآورده است.

«پروتکل‌های غنی‌سازی روابط زوجین، پیشگیری از طلاق و زوج درمانی با رویکرد اسلامی» عنوان سومین و آخرین بخش از کتاب حاضر است که در آن برنامه پیشگیری از طلاق، بسته آموزش پیشگیری از طلاق و غنی‌سازی روابط زوجین بر اساس زوج درمانی اسلامی بیان شده و زوج درمانی مبتنی بر خود نظم دهی با رویکرد اسلامی، مداخلات زوج درمانی شناختی رفتاری مبتنی بر شکرگزاری اسلامی و پروتکل زناشویی درمانگری با رویکرد اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است.

علاقمندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتیhttp://shop.isca.ac.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز