خبرگزاری کار ایران

«خانه‌ای نزدیک خورشید» در بخش مسابقه دو جشنواره بین‌المللی

«خانه‌ای نزدیک خورشید» در بخش مسابقه دو جشنواره بین‌المللی
کد خبر : ۱۴۱۲۱۸۴

فیلم کوتاه «خانه‌ای نزدیک خورشید» تولید مشترک آلمان و ایران، به نویسندگی و کارگردانی مریم صمدی و رونی شاملییان به دو جشنواره در بنگلادش و مراکش راه یافت.

به گزارش ایلنا، فیلم کوتاه «خانه‌ای نزدیک خورشید» به نویسندگی و کارگردانی مریم صمدی و رونی شاملییان و تهیه‌کنندگی مشترک رونی شاملییان، الهه گودرزی و مریم صمدی به بخش مسابقه فیلم‌های معنوی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی داکا در بنگلادش و بیست و هشتمین جشنواره رباط مراکش راه پیدا کرد.

جشنواره داکا از ۲۰ تا ۲۸ ژانویه (۳۰ دی تا ۸ بهمن ۱۴۰۲) در داکا پایتخت بنگلادش و جشنواره رباط مراکش نیز ۱۰ تا ۱۷ نوامبر برگزار می‌شود.

در خلاصه داستان «خانه‌ای نزدیک خورشید» آمده است: مردی در شهر کوبانی (روژآوا کردستان سوریه) خیاط خانه‌اش را بعد از حمله‌های داعش نمی‌خواهد ترک کند. او امیدوار است مشتری‌هایش برگردند و همیشه با کسانی که در اتاق در بسته هستند صحبت می‌کند، تا اینکه یک روز می‌خواهد غذای مخصوص برای کسایی که در اتاق هستند درست کند و برای تهیه مواد غذایی بیرون می‌رود. او زمانی که برمی‌گردد می‌بیند کسانی وارد خانه‌اش شده و همه چیز را به هم ریختنه‌اند. او تصمیم می‌گیرد دیوار اتاق را خراب کند و نور خورشید را به دختر و زنش هدیه کند.

دیگر عوامل فیلم کوتاه «خانه‌ای نزدیک خورشید» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: امیر علی ویسی، بازیگران: رونی شاملییان، رسول بانگین، کاملییا شاهین (بازیگر خردسال)، مدیر صدابرداری: ایرج نوروزی، تدوین: توفیق امانی، موسیقی: محمود برازی، صداگذاری: ایرج نوروزی، اتالوناژ: محمود نوری، گریم: یونس عباسپورگولی، مدیر تولید: بابک علی‌زاده، عکاس: هاوار رحیمی، طراح صحنه: زانیار محمدی نیکو، دستیار صحنه: مجتبی علی دوست، برنامه ریز و دستیار یک کارگردان: گشین محمدیان، منشی صحنه: گشین محمدیان، تیزر: نالی مارونسی، پوستر: سلیمان قوی پنجه، دستیار دوم کارگردان و دستیار تهیه: سروناز صمدی، دستیار صدابردار: یوسف طرهانی، دستیاران فیلمبرداری: نیما باغی، احد افسر، تدارکات: علی راد.

پخش بین‌الملل برعهده الهه گودرزی (مینروا فیلم) است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز