خبرگزاری کار ایران

کاظمی در جمع خبرنگاران:

طرحی تحت عنوان «مدرسه مطلوب سند تحول بنیادین» را در دستور کار داریم

طرحی تحت عنوان «مدرسه مطلوب سند تحول بنیادین» را در دستور کار داریم
کد خبر : ۱۵۴۳۷۳۰

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرحی تحت عنوان «مدرسه مطلوب سند تحول بنیادین» را در دستور کار داریم که آیین نامه اجرایی آن در ۱۰ درصد مدارس دولتی و در ۵۰ درصد مدارس خاص و ویژه و غیردولتی به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره چاپ کتب درسی، اظهار کرد: اینکه برخی کتاب درسی ندارند، به دلیل جابجایی‌ها، مردودی‌های شهریور و انتخاب رشته‌های جدید است. ۱۵۶ میلیون جلد کتاب را در ۹۵۶ عنوان چاپ شد و تحویل استان‌ها داده شد. تمام دانش آموزانی که در سامانه ثبت نام کردند، کتاب‌هایشان را تحویل گرفته‌اند. امروز نیز اگر کسی کتاب نداشته باشد، ما به صورت موردی و دوره‌ای کتاب در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وزیر آموزش و پروش  افزود: از حداکثر ظرفیت تولید داخل برای چاپ کتاب استفاده شده است. دکتر عارف جلسه ویژه ای برای تامین ارز کاغذهای وارداتی برگزار کردند و دستورات لازم را داده اند و امروز در حال پیگیری هستیم.

وی درباره توسعه عدالت آموزشی، گفت: توسعه عدالت آموزشی برنامه وسیعی است و بخش های نرم افزاری، سخت افزاری و نیروی انسانی دارد. در حوزه فضا دکتر پزشکیان پشتوانه هستند تا بتوانیم مدارس سنگی و کانکسی را جمع آوری کنیم. در حوزه کیفیت بخشی نیز در حال انجام اقدامات متعددی هستیم؛ سندی تحت عنوان «مدرسه مطلوب سند تحول بنیادین» داریم که آیین نامه اجرایی آن در ۱۰ درصد مدارس دولتی و در ۵۰ درصد مدارس خاص و ویژه و غیردولتی به صورت پایلوت اجرا می‌شود. طبق این سند مدیران را توانمند می‌کنیم تا بتوانند کیفیت آموزش را ارتقا دهند. یک اقدام دیگر، روش های آموزش است که این موضوع را نیز با حضور دکتر پزشکیان پیگیری می‌کنیم تا روش‌های جدیدی را ارائه دهیم.
 

کاظمی در خصوص نیروهای خرید خدماتی نیز گفت: ما باید به فکر راه های جایگزین باشیم برای تامین نیروهای خرید خدمات که آن نیز ممکن است تبعات استخدامی برای آموزش و پرورش ایجاد کند که با همفکری سازمان اداری و استخدامی آن را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم بتوانیم این موضوع را حل کنیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز