خبرگزاری کار ایران

مهاجرانی:

موضوع FATF و فیلترینگ در حال پیگیری است/ افزایش نرخ نان به دلیل افزایش دستمزدها بوده نه گرانی گندم و آرد

موضوع FATF و فیلترینگ در حال پیگیری است/ افزایش نرخ نان به دلیل افزایش دستمزدها بوده نه گرانی گندم و آرد
کد خبر : ۱۵۴۳۶۵۱

سخنگوی دولت از پیگیری حل موضوع FATF و فیلترینگ توسط دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در پایان نشست هفتگی جلسات اعضای دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره پیگیری FATF و رفع فلیترینگ گفت: موضوع FATF همان طور که آقای همتی وزیر اقتصاد گفتند در حال پیگیری است.  فیلترینگ هم موضوعی در حال پیگیری است. ممکن است بگویید چرا انقدر پیگیری طول می‌کشد توجه داشته باشید موضوعات وقتی داخل شوراها می‌رود بازگشتش زمان‌بر است اما آقای پزشکیان بر همان عهدی که بودند، هستند.

وی درباره افزایش قیمت نان و اقدام بی‌ضابطه برخی نانوایی‌ها عنوان کرد: هیچ افزایشی در نرخ گندم و آرد وجود نداشته چیزی که اتفاق افتاد افزایش‌ها در دستمزدها بود و سازمان تعزیرات برای اینکه بتواند بازار را مدیریت بکند وارد عمل می‌شود و هرجایی هم که نیاز باشد طبیعتاً از قوه قهریه خودش استفاده خواهد کرد.

سخنگوی دولت گفت: تاکید می‌کنم ما شاهد افزایش نرخ گندم و آرد نبودیم و آنچه که ایجاد شد حاصل از افزایش نرخ دستمزد بوده است.

مهاجرانی گفت: با تخلفات احتمالی برخورد می‌شود. سر معیشت مردم با کسی شوخی نخواهیم داشت.

سخنگوی دولت در واکنش به تحریم‌ ایران‌ایر گفت: شاهد بودیم که دیروز این تحریم‌ها اتفاق افتاد و هواپیمایی کشوری مجبور شد که پروازهایش را کنسل کند چون راه دیگری نداشت. وقتی هواپیمایی تحریم می‌شود اگر بلند هم شود یا اجازه نشستن نمی‌دهند یا اگر هم بنشیند هواپیما توقیف می‌شود مردم عزیز باید بدانند خیلی از این موضوعات ناشی از تحریم‌هایی است که از آن طرف اعمال می‌شود دولت باید تصمیمی می‌گرفت و لغو پروازها درست‌ترین تصمیم دولت بود تا بعدا دچار تبعات آتی نشود.

وی در خصوص پاسخ دولت به اعتراضات بازنشستگان در خصوص عدم اجرای همسان‌سازی عنوان کرد: سپاسگزار زحمات بازنشستگان عزیز برای آبادانی کشور هستیم یک راه این است که بگوییم هر کسی همین الان اعتراض کرد همین الان هم باید حق او را بدهیم. یک زمانی می‌گوییم ظرف بودجه ما محدود است باید در این ظرف بودجه محدود اولویت‌بندی کنیم خیلی از اعتراض‌های بازنشستگان حق هست و باید به آن توجه کرد یکی از راه‌های ایجاد اعتماد در جامعه این است که حقایق را با مردم به اشتراک بگذاریم.

سخنگوی دولت گفت: کاری که همکارانم در سازمان برنامه و بودجه انجام می‌دهند اولویت بندی است و معتقدیم که باید بار را به اندازه بر دوش دولت گذاشت، مثلا مطالبه گندم‌کاران به حق است اما سقف خرید و قیمت خرید گندم بالاتر رفته مشابه این قضیه را در مورد بازنشستگان هم داشتیم همه این‌ها پشتوانه قانون دارد هیچ خللی متوجه مردم عزیز ما نیست. دستبوس بازنشستگان گندم‌کاران، پرستاران و معلمان هستیم ولی ظرف بودجه دولت محدود است و باید دولت اولویت بندی کند ولی می‌بینیم و می‌شنویم و تلاش می کنیم با اقداماتی که صورت می‌گیرد کم‌ترین فشار بر مردم را شاهد باشیم.

خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز