خبرگزاری کار ایران

مخبر در بزرگترین اجتماع نخبگان کشور:

جوانان نخبه و دانشگاهی راه میانبر توسعه کشور هستند

جوانان نخبه و دانشگاهی راه میانبر توسعه کشور هستند
کد خبر : ۱۵۴۳۸۴۵

مشاور و دستیار مقام معظم رهبری در آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات ملی و مسئله محور بنیاد ملی نخبگان، جوانان نخبه و دانشگاهی را، راه میانبر برای توسعه کشور خواند.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر، مشاور و دستیار مقام معظم رهبری در آئین افتتاحیه دومین دوره مسابقات ملی و مسئله محور بنیاد ملی نخبگان، جوانان نخبه و دانشگاهی را، راه میانبر برای توسعه کشور خواند و تاکید کرد: حرکت از ایده محوری به مسئله محوری هدف بزرگی است که در صورت تحقق آن می‌توان بسیاری از ظرفیت‌های بزرگ کشور را فعال کرد و قدمی بزرگ را برای رسیدن به قدرت علمی در جهان برداشت.

محمد مخبر امروز در این اجتماع بزرگ نخبگانی، راهبرد مقام معظم رهبری را توسعه علمی در کشور دانست و گفت: عمق راهبردی رهبری نهضت خیزش علمی در عرصه‌های مختلف است و اگر در عرصه علمی نتوانیم به درجه عالی برسیم ضرر خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: حتی در قدرت نظامی آنچه که دشمن از آن می‌ترسد صرفاً تعداد موشک‌های ما نیست؛ بلکه تسلط ما بر علم و توانایی تولیدات نظامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مقام معظم رهبری حتی در اوج تقابل کشور با دشمن صهیونیستی نیز جلسه با نخبگان را لغو نکردند و همین موضوع نشان می‌دهد که اقتدار کشور با توجه به نخبگان علمی و دانشگاهی به دست می‌آید و به بازدارندگی منتهی می‌شود.

مخبر ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد گفت: باید به ساختار علمی کشور جهت بدهیم و نخبگان باید با ظرفیت‌های عظیم این سرزمین آشنا شوند و در مسیر توسعه آنها حرکت کنند.

مشاور و دستیار مقام معظم رهبری تاکید کرد: اینگونه رویدادها باید در تمام فصول انجام شود. باید بدانیم در کدام کشور زندگی می‌کنیم و چه ظرفیت‌هایی داریم و به شدت به فعالیت مؤثر نخبگان نیاز داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی از ظرفیت‌های توسعه کشور نظیر نفت و گاز، دسترسی به دریا، معادن و فلزات اظهار داشت: ما در کشور یک مثلث داریم که یک ضلع آن آسیب‌ها، ضلع دیگر ابزار حل مسأله و جهت دیگر این مثلث ظرفیت‌ها قرار دارد. عمده این مسائل می‌تواند توسط نخبگان و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها برطرف شوند.

مخبر در ادامه با اشاره به اینکه نباید انتظار داشته باشیم تمامی مسائل توسط دولت حل شود، تاکید کرد: امروز پلتفرم‌ها و فضای الکترونیک به عرصه‌ای برای تنظیم‌گری و رشد استعدادهای جوان تبدیل شده و ایده‌های تک تک شما می‌تواند به ظرفیتی بزرگ برای کشور تبدیل شود.

گفتنی است دومین دوره مسابقات ملی و مسئله محور بنیاد ملی نخبگان با عنوان «راهی شو» با حضور هزار جوان نخبه به صورت حضوری و ۱۱ هزار نفر به صورت آنلاین به طور رسمی در محل پژوهشگاه نیرو آغاز شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز