خبرگزاری کار ایران

انتقاد دیپلمات‌های ایران و روسیه از انفعال غرب در قبال کشتار زنان و کودکان غزه

انتقاد دیپلمات‌های ایران و روسیه از انفعال غرب در قبال کشتار زنان و کودکان غزه
کد خبر : ۱۴۳۰۹۴۴

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران و نماینده ویژه وزیر امور خارجه روسیه در امور خاورمیانه از انفعال کشورهای اروپایی در قبال کشتار زنان و کودکان غزه انتقاد کرده و آمریکا را مسئول وضعیت انسانی نگران کننده در این منطقه دانستند.

به گزارش ایلنا، ولادیمیر سافرونکوف، نماینده ویژه وزیرامور خارجه روسیه در امور خاورمیانه صبح امروز - سوم دی ماه - با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه خاورمیانه به ویژه بحران غزه گفت وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار، طرفین ضمن محکوم کردن شدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت انسانی در غزه و تداوم حملات نظامی‌ گسترده علیه غیرنظامیان و زنان و کودکان، در خصوص راه های سیاسی پایان بخشیدن به حملات وحشیانه رژیم اسرائیل، برقراری فوری آتش بس و ارسال کمک‌های انسانی مستمر برای مردم تحت محاصره و جنگ زده غزه تبادل نظر کردند.

همچنین دو طرف ضمن انتقاد از بی عملی و انفعال کشورهای اروپایی در قبال کشتار زنان و کودکان غزه، ریشه حوادث اخیر را در سیاست آمریکا و حمایت بی قید و شرط این کشور از رژیم اشغالگر قدس به ویژه در شورای امنیت سازمان ملل در جلوگیری از صدور قطعنامه های پیشنهادی علیه رژیم اشغالگر قدس دانسته و خواستار همکاری نزدیک تر و بیشتر ایران و روسیه در جهت حل و فصل مناقشات خاورمیانه از جمله لیبی، سوریه، یمن و فلسطین اشغالی شدند.

مشاور ارشد وزیر خارجه کشورمان با بر شمردن آخرین وضعیت میدانی و سیاسی بحران غزه، از جمله شهادت بیش از ۲۰ هزار تن از مردم غیر نظامی فلسطین که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند، جنایات رژیم اشغالگر قدس را نسل کشی خواند که در طول تاریخ بشریت سابقه ندارد.

وی آمریکا را به خاطر حمایت های همه جانبه سیاسی، مالی و نظامی از رژیم اشغالگر قدس، مسئول مستقیم جنایات های این رژیم دانسته و گفت: دست های آمریکا به طور قطع به خون مردم بیگناه فلسطین آغشته است.

طرفین در پایان بر همکاری نزدیک دو کشور در سازمان ها و مجامع بین المللی به ویژه در خصوص حل و فصل بحران های منطقه خاورمیانه و غرب آسیا نظیر سوریه، یمن، لیبی و فلسطین تاکید کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز