خبرگزاری کار ایران

آقای زاکانی برای «تهران» چه کرده‌اید؟!/ شهری گرفتار آلودگی و به‌هم‌ریختگی.....

آقای زاکانی برای «تهران» چه کرده‌اید؟!/ شهری گرفتار آلودگی و به‌هم‌ریختگی.....
کد خبر : ۱۵۰۸۰۸۹

آقای زاکانی، شهردار محترم تهران که سخت مراقب منافع پیمانکاران است، یک روز صبح بیدار شود و خیابان آزادی، یکی از قدیمی‌ترین، اصلی‌ترین و استراتژیک‌ترین خیابانهای تهران را از میدان آزادی تا سه راه تهرانپارس با همین اتوبوس‌های بی‌آرتی ایستگاه به ایستگاه زیر پا بگذارد، آیا آنچه می‌بیند، چیزی جز زشتی، کثیفی و به‌همریختگی است؟

به گزارش خبرنگار نجوا خبر، تهران شهری‌ست که دیگر آسمانی بر فراز سر ندارد، فقط کثیفی و آلودگی‌ست. پای آلودگی هوا به روزهای داغ تابستان هم باز شده و وقتی در تهران بزرگ، از خیابان‌های اصلی شهر عبور می‌کنیم، ذرات گوگرد و مونوکسید کربنِ هوای پایتخت به همراه بوی بد سطل‌های زباله و جوی‌های کثیف، معجونی دلخراش می‌شود که حال انسان را اساسی بر هم می‌زند.
در چنین شهری که گویا مدیریت آن وظایف اصلی خود را فراموش کرده و وقت را صرفاً به دعوا و درگیری با اعضای شورای شهر می‌گذراند، زندگی بسیار سخت است. آقای زاکانی، شهردار تهران، در برج عاج بی‌خیالی خود نشسته و نمی‌داند که زندگی در تهران که این روزها به یکی از بدترین شهرهای جهان برای سکونت تبدیل شده، چقدر دشوار و جانکاه است.
به پرونده‌های فساد اداری شهرداری و سوءاستفاده‌های گل درشتِ پیمانکاران شهری کاری نداریم. این مباحث خود، حدیث مفصلِ جداگانه‌ای‌ست.... همین زندگی ساده شهری در پایتخت، خود هزاران گرفتاری و ماجرا دارد.
حمل‌ونقل عمومی در تهران نسبتاً گران است و هر سال، شورای شهر نرخ بلیت اتوبوس و مترو را لااقل ۴۰ درصد گران می‌کند اما کیفیت حمل‌ونقل به شدت پایین است. اتوبوس‌های معمولی کولر ندارند و فرسوده هستند، کولر بی‌آرتی‌ها هم غالباً خراب است و کار نمی‌کند. بسیاری از ایستگاه‌های بی‌آرتی سطح شهر، بدون امکانات، زشت و کاملاً کج و کوله هستند. تهویه مطبوع قطارهای مترو کار نمی‌کند. ایستگاه‌های مترو وسیله سرمایشی ندارند و پله برقی‌های ایستگاه‌های مترو یک در میان خراب است. نمونه آن، پله برقی ایستگاه میدان انقلاب است که هر ماه خراب می‌شود و هر دفعه، یک هفته تا ده روز طول می‌کشد تا بالاخره تعمیرش کنند...
شهر آلوده است؛ سیستم جمع‌آوری زباله و نظافت شهر در این تابستان داغ به خوبی کار نمی‌کند. حتی دیوارهای خانه‌ها و عمارات در مرکز شهر به شدت کثیف و رنگ و رورفته است. در شهری که ساخت‌وسازهای دهه‌های اخیر، آن را به شکل یک غول نامتجانس درآورده و هر بساز و بفروشی برای خودش، یک ساز زده و یک رنگ و یک مدل برج و آپارتمان علم کرده، نه هماهنگی هست نه تمیزی و نظافت.
در چنین شرایطی، کافیست آقای زاکانی، شهردار محترم تهران که سخت مراقب منافع پیمانکاران است، یک روز صبح بیدار شود و خیابان آزادی، یکی از قدیمی‌ترین، اصلی‌ترین و استراتژیک‌ترین خیابانهای تهران را از میدان آزادی تا سه راه تهرانپارس با همین اتوبوس‌های بی‌آرتی ایستگاه به ایستگاه زیر پا بگذارد، آیا آنچه می‌بیند، چیزی جز زشتی، کثیفی و به‌همریختگی است؟ آیا آن وقت آقای شهردار نباید از خودش بپرسد «من برای این شهر و مردمش چه کرده‌ام.....»؟!

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز