خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی زنجان تاکید کرد؛

بیش از 53 درصد بازنشستگان را بازنشستگان پیش از موعد تشکیل می‌دهند

بیش از 53 درصد بازنشستگان را بازنشستگان پیش از موعد تشکیل می‌دهند
کد خبر : ۱۴۴۷۸۳۳

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی هیچ استقراضی ندارد، گفت: حدود 53درصد مستمری بگیران و بازنشستگان را بازنشستگان پیش از موعد در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمود عزیز خانی، امروز در نشست خبری مشترک مدیران بیمه و درمان تامین اجتماعی، به مناسبت ایام دهه فجر با ارائه گزارش از عملکرد این مجموعه، با اشاره به آمار و ارقام بیمه ای سازمان تایمن اجتماعی کشور و استان، اظهار داشت: در حال حاضر از جمعیت 89 میلیونی کشور 75 در صد تحت پوشش بیمه ای تامین اجتماعی هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان، با بیان اینکه 100 در صد مردم کشور تحت پوشش حداقل یک بیمه هستند، ادامه داد: 53درصد مردم ایران تحت پوش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی، با اشاره به آمار مراکز درمانی استانی و کشوری با رشد افزایشی، تصریح کرد: در سازمان تامین اجتماعی 47 میلیون نفر تحت پوشش بیمه ای قرار دارند.

عزیز خانی، ضریب پشتیبانی سازمان را در کل کشور 4/5 در استان عدد 4 برشمرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر 90 درصد افراد سازمانی را به میزان بالا از خانواده های شهدا و در راستای جوانگرایی جمعیت جذب کرده است.

وی، با اشاره به بالغ بر 4هزار و 500 نفری بکار گیری نیروی انسانی در این سازمان، افزود: سه سامانه پاسخگویی به مردم با عناوین سامانه سوت زنی، سامانه ستاد خبری سامانه ستاد حراست تامین اجتماعی در زمینه  ثبت تخلفات اداری برای دسترسی مردم تعریف شده است.

عزیز خانی، به 7 شعبه و 2 مرکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای تامین نقدینگی خود در بحث بیمه فراگیر تاکیداتی داشته است و همچنین خبر تحت پوشش قرار دادن جمعیتی  بالغ بر 2 میلیون نفر افراد با بیمه فراگیر در حوزه‌های مختلف داد.

این مسئول در استان، انعقاد بیمه های توافقی با نهاد های مثل کمیته امداد، بسیج، مراکز مشاوره‌ای روان شناسی و روزنامه نگاران و ... را از اقدامات مهم برشمرد و گفت: در صدد افزایش تعداد بیمه شدگان در سال‌های آتی نیز هستیم.

عزیز خانی، با اشاره به  رصد بیمه ای رانندگان، بافندگان و صنوف دیگر در صنایع و واحد های صنفی را مهم ارزیابی کرد و گفت: کارگران ساختمانی نیز به مرور به اندازه منابع ای تامین اجتماعی دارد به لیست بیمه‌ای افزوده خواهند شد.

وی، با اشاره به اینکه  بالغ بر 11 هزار نفر کارگر ساختمانی در استان، بیمه هستند، ادامه داد: در استان حدود 2 هزار و 400 نفر ار بیمه بیکاری نیز استفاده می‌کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان همچنین خبر از افزایش 8 درصدی بیمه شدگان دراستان داد و گفت: تسهیلات و وام قرض الحسنه از 12 میلیون به به مبلغ  20میلیون افزایش یافته است، که در این مجموعه نیز  800 وام و تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

عزیز خانی، با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع، مسابقات و اعزام بیمه شدگان به اماکن زیارتی و... گفت: حدود 53 درصد مستمری بگیران و بازنشستگان را بازنشستگان پیش از موعد در بر می‌گیرد.

وی،  با بیان اینکه ما دو برابر بیشتر از سازمان‌های پردازنده بیمه در کشور در مقایسه با کشور های دیگر منابع بیمه‌ای پرداخت می‌کنیم، ادامه داد: ورود دولت به این حوزه ضروری است.

عزیز خانی، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی استقراضی در این زمینه نداشته است، خبر از پرداخت بدهی دولت با حدود 170 همت داد.

این مسئول در استان ، افزود:  170 همت بر ای همسانسازی حقوق به تامین اجتماعی برگردانده شده است و طی  سال گذشته  نیز 240 همت به تامین اجتماعی برگشته است.

وی، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با 57مرکز قرار بیمه ی  در مانی دارد، گفت: در سالهای اخیر  33 مرکز درمانی به مراکز درمانی افزوده شده است.

وی، رقم بر آوردی بدهکاری را بین 13 تا 14 همت بر شمرد و گفت: دولت در صدد پر داخت بدهی خود به مراکز درمانی است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان، با اشاره به فعالیت های صنعتی و اقتصادی این مجموعه در 9 هلدینگ صنعتی، گفت: واحد تولیدی گروه صنعتی نخ تایر (صبا) و سیمان خسمه جزو هلدینگ های بزرگ استان دراین زمینه هستند، و بالغ بر 13 هزار کار گاه صنعتی دیگر نیز در استان وجود دارد.

عزیز خانی، با اشاره به بخشودگی جرائم در استان در بحث صنایع استان،  گفت : تا به امروز 800 مرکز تولیدی شامل تقسیط بدهی شده است.

وی، خبر از افزایش سرمایه در دولت در سال های اخیر داد و گفت: تا به امروز سازمان بالغ بر 93 همت طلب دارد.

عزیز خانی، با اشاره به بزرگترین تصفیه حساب توسط دولت به تامین اجتماعی در دو سال اخیر، گفت : شاهد افزایش 46همت افزایش سرمایه در این راستا بودیم.

وی، با بیان اینکه بزرگترین سامانه در اختیار تامین اجتماعی است، اضافه کرد: تا با مروز 128 نفز با مدیر کل این مجموعه ملاقات کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز