خبرگزاری کار ایران

موسوی در گفت‌وگو با ایلنا:

وعده صادق۲ موجب تقویت پایگاه اجتماعی ایران در منطقه شد/اسرائیل صرفا در حال تست کردن صفوف حزب‌الله در جنوب لبنان است

وعده صادق۲ موجب تقویت پایگاه اجتماعی ایران در منطقه شد/اسرائیل صرفا در حال تست کردن صفوف حزب‌الله در جنوب لبنان است
کد خبر : ۱۵۳۷۳۸۳

کارشناس مسائل منطقه گفت: حزب الله ملاحظاتی در خصوص مسائل سیاست داخلی لبنان دارد و به همین دلیل منتظر است تا ارتش اسرائیل به صورت علنی وارد خاک لبنان شود تا در نهایت بتواند پاسخ آنها را به صورت نظامی و زمینی بدهد.

امیر موسوی، کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تلاش اسرائیل برای حمله زمینی به لبنان و اجرای عملیات وعده صادق۲ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: واقعیت این است که اسرائیل قدرت امنیتی و نظامی حزب‌الله لبنان را می‌داند و به خوبی بر توانمندی‌ آنها در منطقه اشراف دارد و در این راستا دست به جنایات بسیار زیادی زد که انفجار پیجرها و ترور فرماندهان ارشد مقاومت لبنان یکی از این اقدامات بود و در نهایت دست به ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان زد تا به زعم خود بتواند روحیه آنها را تخریب کند و در نهایت سناریوی حمله زمینی به خاک لبنان را عملیاتی کند. این در حالیست که نیروهای تیپ رضوان حزب‌الله به عنوان یک قدرت منطقه‌ای نسبت به گذشته آموزش‌های به روزتری را فرا گرفته و آماده هرگونه درگیری با ارتش اسرائیل است. باید توجه شود که به‌رغم تبلیغات گسترده اسرائیل، ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته وارد خاک لبنان شود و در این راستا نیروهای تیپ رضوان حزب الله لبنان هم در حالت آماده باش صد درصد قرار دارند و به همین جهت باید گفت که اسرائیل صرفاً در حال تست کردن صفوف حزب الله در مناطق جنوبی لبنان است که فعلاً به در بسته خورده‌اند.

وی ادامه داد: توجه داشته باشید که حزب‌الله از بالاترین نقاط در حال رصد وضعیت فعلی هستند و در مقابل نیروهای ارتش اسرائیل که پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها را در اختیار دارند، در پس این تسلیحات و تجهیزات پنهان شده‌اند که نشان می‌دهد آنها توان جنگ تن به تن ندارند. از سوی دیگر در حملات هوایی اخیر به جنوب لبنان مشخص شد که برخی از کشورهای عربی در این حملات به صورت‌های گوناگون مانند ارائه خلبان یا حریم هوایی به اسرائیل خدمات داده‌اند و بر همین اساس معتقدم که در غزه ‌و لبنان جنگ جهانی سوم رخ داده است. توجه داشته باشید که حزب الله لبنان در شرایط فعلی ملاحظه بسیاری از موضوعات مانند مسائل سیاسی داخلی لبنان را می‌کند و به همین دلیل به دنبال آن است تا ارتش اسرائیل به صورت علنی وارد خاک لبنان شود تا در نهایت بتواند پاسخ آنها را به صورت نظامی و زمینی بدهد. 

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: در این میان باید دید که اسرائیل برای جنوب لبنان چه برنامه‌ای دارد اما به موازات این مسئله باید توجه شود که ایالات متحده هم در حال حمایت تمام قد از اسرائیل است ولی به هر ترتیب موضوع این بود که ایران قرار است چگونه به این تحولات و به خصوص ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان پاسخ دهد که در نهایت شب گذشته پاسخ کوبنده با ابعادی وسیع و دقیق از سوی ایران به اسرائیل داده شد که به نوعی پایگاه مردمی مقاومت و ایران در منطقه به شدت خوشحال شدند؛ چراکه انها فهمیدند در منطقه کشورها و کسانی هستند که مقابل اقدامات اسرائیل که توسط آمریکا پشتیبانی می‌شود، خواهند ایستاد و تهدیدات خلق شده را به سرعت پاسخ می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ادامه این روند و پاسخ اسرائیل به ایران بستگی به میزان پاسخ ایران دارد ولی بعید میدانم آمریکا در این شرایط بخواهد به صورت مستقیم وارد میدان شود؛ چراکه رسانه‌های آنها قبل از پاسخ ایران به اسرائیل اعلام کرده بودند که تهران به زودی به اقدامات اسرائیل و ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان پاسخ میدهد. لذا باید دید که وسعت پاسخ ایران چگونه بوده است. اما در نهایت گفت که این اقدام موجب تقویت پایگاه اجتماعی ایران در منطقه شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز