خبرگزاری کار ایران

گزارش کامل از عملیات موشکی ایران به قلب اراضی اشغالی + عکس و فیلم

گزارش کامل از عملیات موشکی ایران به قلب اراضی اشغالی + عکس و فیلم
کد خبر : ۱۵۳۷۲۶۳

رسانه‌های صهیونیستی از شلیک ۴۰۰ موشک به سمت اراضی اشغالی خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حمله موشکی را به سرزمین های اشغالی انجام داد ، با وجود آمادگی کامل دفاع چند لایه هوایی رژیم صهیونیستی طبق تصاویری که از داخل اراضی اشغالی منتشر شده شمار زیادی از این موشک‌هابه هدف اصابت کرد .

۲۰:۱۹ / پیش از اعلام رسمی این حمله سه مقام اسرائیلی که به نام آنها اشاره‌ای نشده است، گزارش داد که ایران احتمالا سه پایگاه نطامی اسرائیل و «یک مقر اطلاعاتی در شمال تل‌آویو» را هدف قرار می‌دهد.

۲۰:۲۳/ رسانه‌های اسرائیل از شلیک‌ موشک از ایران به سوی سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» همزمان با اعلام ارتش اسرائیل مبنی بر آغاز حمله موشکی ایران، از پرتاب ۱۰۰ موشک بالستیک و موشک کروز به سمت اسرائیل خبر داد.

۲۰:۲۹/ «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که این کشور آماده کمک به اسرائیل برای دفاع در برابر حملات ایران و حفاظت از پرسنل خود در منطقه است.

گزارش کامل از عملیات موشکی ایران به قلب اراضی اشغالی + عکس و فیلم

۲۰:۳۳/ رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ایران بیش از ۱۰۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

۲۰:۳۹/ سپاه پاسداران در بیانیه ای خبر از آغاز حمله موشکی خود به اراضی اشغالی داد و تاکید کرد:‌ لحظاتی قبل و پس از یک دوره خویشتن‌داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت‌های رژیم با حمایت آمریکا در قتل‌عام مردم لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر رهبر محور مقاومت و دبیرکل سرافراز حزب‌الله سیدحسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان سرلشکر پاسدار سیدعباس نیلفروشان، نیروی هوافضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داد که جزئیات آن متعاقباً به استحضار خواهد رسید.
 
در بخشی از این بیانیه آمده است: خاطرنشان می‌سازد این عملیات با تصویب شورای‌عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است. اخطار داده می‌شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین‌المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

گزارش کامل از عملیات موشکی ایران به قلب اراضی اشغالی + عکس و فیلم

۲۰:۴۴/ رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که طی نیم ساعت ۲۰۰ موشک از ایران به اسرائیل شلیک شده است.

۲۰:۵۵/ رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از توقف تمامی پروازها از مبدأ و به مقصد فرودگاه بین‌المللی بن‌گورین خبر داد.

۲۱:۰۳/ وزیر حمل و نقل عراق از بسته شدن حریم هوایی عراق در پی حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

۲۱:۰۷/ در بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل در خصوص پاسخ موشکی جدید به رژیم صهیونیستی آمده است: پاسخ حقوقی، منطقی و مشروع ایران به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن اتباع و منافع ایران و تعرض به حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. در صورت واکنش رژیم صهیونیستی و شرارت جدید، پاسخ بعدی و ویران‌کننده به دنبال خواهد داشت. کشورهای منطقه و حامیان صهیونیست‌ها، حساب خود را از این رژیم جدا کنند.

۲۱:۰۸/ رسانه‌های اردن از توقف تمامی پروازهای این کشور در پی حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

۲۱:۱۴/ ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای با اعلام این‌که حملات موشکی ایران ادامه دارد، از ساکنان سرزمین‌های اشغالی خواست که در پناهگاه‌ها بمانند.

۲۱:۲۳/ یک منبع رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه امنیتی این رژیم در یک پناهگاه اضطراری در بیت‌المقدس است.

۲۱:۲۴/ سخنگوی جنبش انصارالله یمن، عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی را که در پاسخ به شهادت ‌رئیس دفتر سیاسی حماس، دبیرکل حزب‌الله لبنان و شهید عباس نیلفروشان صورت گرفت، تبریک گفت.

۲۱:۲۹/ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در بیانیه‌ای درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل گفت که «جهان در آتش» بوده و رهبری آمریکا غایب است.

ترامپ بار دیگر گفت که اگر وی در کاخ سفید بود، حمله هفتم اکتبر اتفاق نمی‌افتاد و افزود: «در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ، ما هیچ جنگی در خاورمیانه نداشتیم».

۲۱:۳۰/ پنتاگون اعلام کرد که «لوید آستین»، وزیر دفاع ایالات متحده با «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده است.

پنتاگون اعلام کرد که طی این تماس آستین گفته است که ‌واشنگتن «آمادگی نیروها» را در منطقه به دلیل حمله ایران افزایش داده است.

۲۱:۴۰/ رسانه‌ها گزارش دادند که اسرائیل پس از تعلیق ‌به دلیل حمله موشکی، اکنون حریم هوایی خود را بازگشایی کرده است.

۲۱:۴۶/ کمیته هماهنگی مقاومت عراق ‌به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داد که هرگونه اقدام خصمانه آمریکا یا اسرائیل علیه ایران، پایگاه‌ها و منافع آمریکا را به اهداف تبدیل می‌کند.

۲۱:۵۵/ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی خواست تا تصاویری از اصابت موشک‌های ایرانی منتشر نکنند.

گزارش کامل از عملیات موشکی ایران به قلب اراضی اشغالی + عکس و فیلم

۲۲:۰۳/ اطلاعیه دوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی :

بسم الله الرحمن الرحیم

امت اسلامی جبهه بزرگ مقاومت وملت شریف ایران اسلامی

پیرو اطلاعیه قبلی، فرزندان شما در سپاه پاسدان انقلاب اسلامی طبق وعده هایی که مسئولان جمهوری اسلامی و فرماندهان نظامی داده بودند؛ با کمک سایر نیروهای مسلح طی عملیات وعده صادق ۲ با رمز یا رسول الله (ص)

مراکز راهبردی در داخل سرزمین های اشغالی را با موشک های ساخت فرزندان ایران اسلامی مورد هدف قرار دادند.

در این عملیات برخی از پایگاه های هوایی و راداری؛ مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت به خصوص شهید دکتر اسماعیل هنیه و رهبرحزب الله لبنان شهید حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله و فرماندهان نظامی حزب الله، مقاومت اسلامی فلسطین و فرماندهان سپاه پاسداران مورد اصابت قرارگرفتند.

 علی رغم اینکه این منطقه با پیشرفترین و پرحجم ترین سامانه های پدافندی محافظت می شد ۹۰ درصد شلیک ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده  و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی وعملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است .

این عملیات در چهارچوب حق دفاع مشروع وبراساس قوانین بین المللی انجام گرفته وهرگونه حماقت دشمن به صورت ویرانگر وپشیمان کننده پاسخ داده خواهد شد.

۲۲:۰۴/ کانال ۱۲ اسرائیل در گزارشی اعلام کرد که حمله موشکی ایران به اسرائیل با پرتاب ۱۸۱ موشک بالستیک بمباران بی‌سابقه‌ای بوده است.

«یدیعوت احارونوت» نیز از اصابت موشک‌های ایران به نزدیکی پایگاه نظامی «نواتیم» در «النقب» واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

۲۲:۱۰/ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی را تبریک گفت.

در بیانیه حماس آمده است: «عملیات قهرمانانه در یافا پاسخ طبیعی به جنگ نسل‌کشی و تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری و قدس و لبنان است».

۲۲:۲۰/ بر اساس اطلاعیه سپاه ‍پاسداران، سپاه برای اولین بار با موشک‌های هایپرسونیک فتاح رادار، سپر دفاع موشکی هدایت کننده موشک‌های آرو ۲ و ۳ را منهدم کرد.

گزارش کامل از عملیات موشکی ایران به قلب اراضی اشغالی + عکس و فیلم

۲۲:۲۱/ صفحه رهبر انقلاب اسلامی در شبکه ایکس، دقایقی پیش با انتشار آیه «‌نَصرٌ مِنَ الله و فَتحٌ قرِیب…» ‬به عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

این پیام همراه با تصویر زیر منتشر شده است:

گزارش کامل از عملیات موشکی ایران به قلب اراضی اشغالی + عکس و فیلم

۲۲:۲۴/ مسعود پزشکیان در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به عملیات امشب ایران نوشت:

بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود. نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.

۲۲:۲۴/ رسانه‌ها گزارش دادند که ایران پیش از حمله موشکی به اسرائیل مسکو را در جریان قرار داده بود. 

۲۲:۲۵/ طبق اعلام منابع مطلع پایگاه هوایی نواتیم محل نگهداری جنگنده‌های اف ۳۵،  پایگاه هوایی هاتساریم محل نگهداری جنگنده‌های اف ۱۵ که از آنجا برای ترور سید حسن نصرالله استفاده شد، پایگاه هوایی تل نوف در نزدیکی تل آویو از جمله اهداف موشک‌های ایران بودند که زیر ضربه حملات ایران قرار گرفتند.

برخی از موشک‌های سپاه هم به منطقه نتساریم در نزدیکی غزه اصابت کرده و تعداد زیادی از تانک‌های اسرائیلی را منهدم کرده است.

۲۲:۳۲/ نماینده اسرائیل در سازمان ملل طی اظهاراتی مضحک مدعی شد که ایران باید منتظر «پاسخ شدید» این رژیم باشد.

۲۲:۳۵/ فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان "کنار ملت مظلوم غزه و لبنان هستیم."، گفت: نصرت الهی همراه رزمندگان مخلص حزب‌الله است.

۲۲:۳۸/ دفتر نخست‌وزیر انگلیس شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که وی خواستار کاهش تنش در سراسر منطقه شد.

۲۲:۴۰/ نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا آمریکا را پیش از پاسخ مطلع کرده بودید، اعلام کرد: آمریکا هیچ اطلاعی پیش از پاسخ ما دریافت نکرده است؛ اما پس از آن، هشدار جدی داده شده است.

۲۲:۴۸/ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده، در بیانیه‌ای با اشاره به حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی، بر حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

۲۳:۰۲/ وزارت خارجه هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وضعیت امنیتی در خاورمیانه نامشخص و به سرعت در حال تغییر است و خروج را دشوارتر می‌کند.»

این بیانیه افزود: «دولت هلند از شهروندان خود که در حال حاضر در اسرائیل و لبنان هستند می‌خواهد در سفارت‌های پادشاهی هلند در تل‌آویو و بیروت ثبت نام کنند و در اسرع وقت ‌خارج شوند.»

۲۳:۰۸/ سخنگوی کرملین ‌گفت رئیس‌جمهور روسیه در حال حاضر برنامه‌ای برای برقراری ارتباط با ‌نخست‌وزیر اسرائیل ندارد.

۲۳:۱۴/ ظریف در توییت به زبان انگلیسی نوشت: 

ریاکاری غرب نه تنها ظالمانه، بلکه بسیار خطرناک است. کشورهای غربی به نسل کشی اسرائیل در غزه کمک کرده اند و از تجاوزات اسرائیل علیه ایران، فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و دیگر کشورهای منطقه پذیرفته اند.

ایران حق ذاتی دفاع از خود در برابر حملات مکرر مسلحانه اسرائیل به خاک ایران و شهروندان آن را دارد.

اسرائیل و متحدانش به تنهایی مسئول تمام عواقب تحریکات و تشدید مداوم اسرائیل هستند.

گزارش کامل از عملیات موشکی ایران به قلب اراضی اشغالی + عکس و فیلم

۲۳:۱۶/ جنبش جهاد اسلامی فلسطین عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در امتداد سرزمین‌های اشغالی را تبریک گفت.

در بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین آمده است که وارد کردن ضربات دردناک، تنها راه بازدارندگی رژیم صهیونیستی در سایه سکوت جهانی در قبال جنایت‌های این رژیم است.

۲۳:۲۰/ همزمان با حمله موشکی سنگین جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونی، رسانه KHAMENEI.IR جمله‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را به زبان عبری در صفحه توئیتر (ایکس) منتشر کرد و نوشت: ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، بحول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد.

گزارش کامل از عملیات موشکی ایران به قلب اراضی اشغالی + عکس و فیلم

۲۳:۲۱/ ارتش اردن پس از حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی نیروهای خود را در وضعیت آماده‌باش کامل قرار داد.

۲۳:۳۳/ وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم برای اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود و دفاع از کیان سرزمینی و حاکمیتی ایران در برابر هرگونه اقدام تجاوزکارانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، آمادگی کامل دارد و در این زمینه تردیدی به خود راه نخواهد داد.

۲۳:۴۱/ وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم برای اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود و دفاع از کیان سرزمینی و حاکمیتی ایران در برابر هرگونه اقدام تجاوزکارانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، آمادگی کامل دارد و در این زمینه تردیدی به خود راه نخواهد داد.
خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز