خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته
کد خبر : ۱۵۱۱۹۶۸

واکنش دبیرکل سازمان ملل متحد به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، تکذیب استفاده از خاک کویت برای انجام عملیات ترور رئیس‌ دفتر سیاسی حماس و هشدار سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید نسبت به افزایش خطر تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به‌گزارش ایلنا،‌ دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نشانه‌ای خطرناک از عدم تمایل رژیم صهیونیستی به راهکاری سیاسی و تحقق امنیت در منطقه است.

- نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر برخی ادعاهای بی‌اساس مبنی بر تأمین تسلیحاتی برخی گروه‌ها از جمله حزب‌الله لبنان توسط ایران را تکرار کرد.

- نماینده انگلیس در سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت این سازمان، با تأکید بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه، خواستار آرامش و خویشتن‌داری طرف‌ها شد.

- معاون نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل که به دلیل اقدام‌های فراقانونی در ترور و تجاوز مورد انتقاد جامعه بین‌الملل قرار دارد، در نشست اضطراری شورای امنیت در خصوص ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، طی اظهاراتی مضحک از این شورا خواست تا ایران را به دلیل «حمایت از تروریسم منطقه‌ای» محکوم کند.

- نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره جنایت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس به درخواست ایران و ریاست روسیه برگزار شد.

- سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، نسبت به افزایش خطر تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه هشدار داد.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در روزهای، مقطع زمانی پر چالشی برای این رژیم خواهد بود.

- منابع دولتی کویت برخی گزارش‌ها مبنی بر استفاده از خاک این کشور برای انجام عملیات ترور رئیس‌ دفتر سیاسی حماس در ایران را تکذیب کردند.

- سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که وی خواستار تلاش تمامی طرف‌ها و جامعه بین‌الملل برای کاهش تنش در منطقه شده است.

- دو شرکت بزرگ هواپیمایی آمریکایی و یک شرکت انگلیسی از لغو پروازهای خود از مبدأ و به مقصد سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

- شبکه «المنار» شهادت فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت را تأیید کرد.

- نخست‌وزیر لبنان حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت را محکوم کرد.

- منابع حزب‌الله اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن فرمانده ارشد این جنبش ناکام مانده است.

- سخنگوی وزارت امور خارجه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک ساختمان مسکونی در بیروت را شدیداً محکوم کرد.

- منابع خبری از حمله رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت خبر دادند.

- مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای با انتقاد از سکوت اعراب و انفعال جامعه بین‌المللی برای برداشتن گام‌های معنادار در راستای توقف جنایات اشغالگران صهیونیست، اعلام کرد که این رویکردها اسرائیل را به انجام تخلفات وحشیانه‌تر که صلح منطقه‌ای را تهدید می‌کند، تشویق کرده است.

- شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، نشست اضطراری برگزار می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز